نماینده عراقی: پایبندی به تحریم‌ آمریکا «خودکشی اقتصادی» است

ائتلاف الفتح با تأکید بر لزوم عدم همراهی عراق با تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، تصریح کرد که بغداد حاضر نیست با ترک تعامل اقتصادی و تجاری با تهران، خود را به مخاطره بیاندازد.

ائتلاف سیاسی «الفتح» عراق بر لزوم عدم همراهی بغداد با تحریم‌های تحمیلی آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

«فاضل جابر» نماینده ائتلاف الفتح گفت که «عراق در صورتی که به تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران پایبند باشد، برای جبران کمبود انرژی برق و گاز، جایگزینی ندارد».

جابر در توضیح این مسئله به پایگاه خبری «المعلومه» گفت، در صورتی که بغداد به تحریم واشنگتن علیه تهران متعهد باشد، اقتصاد عراق دچار نوعی رکود می‌شود... عراق قادر نیست که با «ترک تعامل اقتصادی و تجاری با تهران، خود را به مخاطره بیاندازد».

این نماینده عراقی اعلام کرد که حرکت پارلمان به سمت گزینه پایبندی به تحریم‌های تحمیلی علیه ایران، «به منزله خودکشی اقتصادی کشور (عراق) است».

جابر از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق خواست که هر چه سریع‌تر با اتخاذ موضعی، عدم پذیرش این تحریم‌ها را اعلام کند.

کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری پارلمان عراق دوشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که تا روزهای آینده، دولت عراق رسما موضع خود را درباره تحریم‌های آمریکا اعلام خواهد کرد.

کاخ سفید هم چندی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد معافیت‌های جدیدی برای واردت کنندگان نفت ایران صادر کند و در صورت وارد کردن نفت، مشمول تحریم‌های واشنگتن قرار خواهند گرفت.