جبهه مردمی فلسطین: فتح خواستار تحویل سلاح مقاومت شده است

«ایاد عوض‌­الله» عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (الجبهه‌­الشعبیه) اعلام کرد، جنبش فلسطینی فتح موانعی در برابر صدور فرمان ریاستی ویژه برگزاری انتخابات قرار داده است.

اخبار بین‌الملل- وی گفت:اظهارات زیادی از مقامات فتح شنیده می‌شود که مانعی در برابر انتخابات است و بارزترین این اظهارات، تعهد به تحویل سلاح مقاومت به تشکیلات خودگردان قبل از فرمان ریاستی است.

عوض‌الله ادامه داد، فتح پیش‌تر نیز شروطی مانند ضرورت شناسایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و شناسایی رژیم اشغالگر اسرائیل به وسیله رؤسای لیست‌های انتخاباتی را مطرح کرده است و این عاقلانه نیست.

این عضو جبهه مردمی تصریح کرد، مرحله آینده شاهد غافلگیری‌های بسیاری درباره انتخابات خواهد بود.

حماس پیش‌تر در پاسخی مکتوب از آمادگی خود برای انتخابات خبر داده بود و بر ضرورت اجرای انتخابات بدون الزام لیست‌های انتخاباتی یا نامزدها به امضای شروط سیاسی تأکید کرده بود.

حماس بر ضرورت برگزاری انتخابات عمومی شورای قانونگذاری، ریاستی و مجلس ملی تأکید دارد و اعلام کرده، با برگزاری انتخابات قانونگذاری و ریاستی در فاصله سه ماهه مشکلی ندارد.

پس از آنکه جنبش حماس از موافقت خود برای برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین خبر داد، یک عضو ارشد فتح اعلام کرد، رئیس تشکیلات خودگردان شرط جدیدی برای این موضوع گذاشته است.