همراهی جان کری با بایدن در رقابت‌های انتخاباتی

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا کارزار انتخاباتی خود را با یک چهره آشنا و باسابقه سیاسی دنبال کرده است چرا که قصد دارد پیشتازی خود بین نامزدهای حزب دموکرات را حفظ کند: جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا کسی است که در رقابت‌های انتخاباتی کنار بایدن خواهد بود.

اخبار بین‌الملل- شبکه بلومبرگ روز یکشنبه گزارش داده است که جان کری وزیر خارجه دولت اوباما همراه با بایدن در فعالیت‌های انتخاباتی در ایالت آیوا و نیوهمپشایر شرکت کرده است.

جان کری در اظهاراتی در جمع طرفداران بایدن گفته است: می‌دانم که بایدن کسی است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد و این کشور را مجدداً متحد کند. می‌دانم که مردم ایالت‌های آیوا و نیوهمپشایر بایدن را دوست دارند و به وی اعتماد می‌کنند.

جان کری در ادامه ضمن اشاره به حملات ترامپ به جو بایدن و پسرش به‌خاطر پرونده فساد مالی اوکراین و تشبیه این اقدامات با رفتارهای جمهوری‌خواهان در سال 2004 میلادی علیه خودش گفت: این استراتژی جدیدی نیست. آنها با من نیز چنین کاری را انجام دادند، درباره سابقه‌ام در ارتش. به این نوع استراتژی، ایجاد شک و تردید می‌گویند. جمهوری‌خواهان دقیقاً همین استراتژی را در قبال بایدن دنبال می‌کنند.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضدفساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.