مأموریت «آنروا» تا سال 2023 تمدید شد

مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه جمعه مأموریت آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در فلسطین اشغالی را تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرد.

اخبار بین‌الملل- به نوشته روزنامه «جروزالم پست» تمدید ماموریت آنروا (که هر سه سال یک‌بار انجام می شود) در جلسه شب گذشته سازمان ملل با ۱۶۹ رای موافق، نُه رای ممتنع و فقط دو رأی مخالفت – که آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند – تصویب شد.

«کریستین ساندرز» سرپرست آنروا چندی پیش با درخواست از آمریکا برای عمل کردن به تعهدات خود در قبال این سازمان،‌ گفته بود: «من از تمام شرکای خود و اعضای [سازمان ملل] می‌خواهم روی تقویت این آژانس برای تداوم اجرای ماموریت خود، که آوارگان فلسطینی به آن وابسته هستند، تمرکز کنند».

شب گذشته سازمان ملل هفت قطعنامه دیگر هم در حمایت از فلسطینی‌ها صادر کرد که از میان آنها می‌توان به تشکیل کمیته ویژه‌ای جهت «تحقیقات درباره تاثیر عملکردهای اسرائیل بر حقوق انسانی مردم فلسطین و دیگر اعراب در سرزمین‌های اشغالی» اشاره کرد.

آژانس کار و کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی در سازمان ملل، هفتاد سال پیش تاسیس شده و از آن زمان فلسطینی‌هایی را که به دلیل اشغالگری رژیم صهیونیستی از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، تحت حمایت خود قرار داده است.

این سازمان از سال گذشته بعد از تصمیم دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای متوقف کردن پرداخت سالیانه ۳۶۰ میلیون دلار، با مشکلات مالی مواجه شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین شب گذشته  تأکید کرد که تمامی اقدامات اداری و قانون‌گذاری که رژیم صهیونیستی به عنوان یک اشغالگر، از آن با هدف تغییر ماهیت جولان استفاده می‌کند، ملغی و باطل است.