اسرائیل طی ماه‌های آینده با دور جدید درگیری در غزه مواجه می‌شود

برآوردهای سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که این رژیم طی ماه‌های آینده با دور جدیدی از درگیری‌ها با مقاومت فلسطین در نوار غزه قرار خواهد داشت و آتش‌بس طولانی‌مدت در این باریکه حالا حالاها دور از دسترس است.

اخبار بین‌الملل- در همین راستا، «تال لیو رام» تحلیلگر اسرائیلی روزنامه معاریو اشاره کرد که برآوردهای امنیتی حاکی از آن است که درگیری‌ها و تقابل‌های نظامی در غزه به گونه‌ای با برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی رابطه‌ای مستقیم دارد.

رام اظهار داشت که بعید است نتانیاهو طی ماه‌های آینده بتواند از طریق طرف‌های واسطه به آتش‌بس با حماس دست یابد و تسهیلات اقتصادی و معیشتی بیشتری در اختیار غزه قرار دهد، به ویژه در سایه ادامه حملات موشکی و عدم پیشرفت مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، وی تاکید کرد که آتش‌بس طولانی‌مدت در غزه همچنان دور از دسترس است و همچنان گروه‌های فلسطینی هستند که تعیین کننده اوضاع هستند، زیرا  آرام‌سازی اوضاع و دست‌یابی به توافق با حماس حداقل تا ۶ ماه دیگر به تعویق می‌افتد، زیرا فعلا باید منتظر تشکیل کابینه آینده رژیم صهیونیستی بود.

تال لیو رام، همچنین تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در سایه تحولات سیاسی اخیر، نگران از دست رفتن فرصت دست‌یابی به توافق آتش‌بس با حماس در غزه است.