آمار بالای خودکشی در ارتش استرالیا

شبکه ای‌بی‌سی استرالیا گفته کوین فراست یکی از صدها پرسنل در حال خدمت و پیشین نیروی دفاعی است که در دو دهه گذشته به زندگی‌اش پایان داده‌اند.

اخبار بین‌الملل- این سرباز ۴۵ ساله هفته گذشته در نزدیک خانه‌اش در شهر باسلتون استرالیا ناپدید شد. در آخر هفته خانواده او تایید کرد که جسد این سرباز پیدا شده است و او "به صورت غم‌انگیزی در گذشته است".

این کماندوی ارتش استرالیا در سال ۲۰۱۶ به شبکه ملی استرالیا گفته بود که در پنهان کردن قتل یک زندانی افغان توسط هم‌رزمانش کمک کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی، از ۲۰۰۱ تاکنون بیش از ۴۰۰ عضو سابق و در حال خدمت استرالیایی خودکشی کرده‌اند.

صدها صفحه شواهد مربوط به تحقیق درباره عملکرد نیروهای دفاعی استرالیا در افغانستان، در سال ۲۰۱۷ میلادی در اختیار رادیو تلویزیون ملی استرالیا (ای‌بی‌سی) قرار گرفت و این رسانه‌ بخش‌هایی از این مدارک را نشان داد،

بر اساس این مدارک، این نیروها مردان غیرنظامی و کودکان را در ولایت ارزگان افغانستان کشته‌اند.

در یکی از این مدارک فوق سری که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ منتشر شد، اعلام شده که سربازان استرالیایی یک پسر ۱۴ یا ۱۵ ساله افغان را در سال ۲۰۱۲ کشته‌اند و این خبر را پنهان نگه داشته‌اند. همچنین از انجام تحقیقاتی در مورد کشته شدن مردی به نام بسم‌الله با فرزند شش ساله‌اش به دست این سربازان در سال ۲۰۱۳، خبر داده شده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی که سال گذشته منتشر کرد آورده که سربازان استرالیایی مستقر در ولایت ارزگان در خلال سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ برای کشتن غیرنظامیان افغان بی‌باکی نشان داه‌اند.

براساس گزارش این سازمان، سربازان استرالیا پیرمرد غیرمسلحی را به گلوله بسته‌اند و مرد دیگری را در حالی که دستش بسته بوده از صخره پایین پرتاب کرده‌‌اند.