مواضع محمود عباس در خصوص انتخابات، «ناامید کننده» است

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از جنبش فتح خواست تا «سیاست تعلل و تعویق و فرار (از برگزاری انتخابات) دست بردارد و به کار مشترک و واحد (میان فلسطینینان)‌ روی بیاورد».

اخبار بین الملل- به گزارش فلسطین الیوم، برهوم افزود: «مواضع جنبش فتح و ابومازن ( محمود عباس )‌ در خصوص انتخابات منفی و ناامید کننده است. فتح از برگ انتخابات به عنوان یک تهدید برای از بین بردن فرصت‌های اصلاح نظامی سیاسی فلسطین و ضمانتی برای ادامه هیمنه خود بر فلسطین استفاده می‌کند».

سخنگوی جنبش حماس با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس اشغالی گفت: «هیچ انتخاباتی در فلسطین بدون قدس برگزار نخواهد شد و از این مواضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد».

این اظهارت فوزی برهوم در واکنش به درخواست دیروز «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رژیم صهیونیستی برای موافقت با انتخابت فلسطین در قدس اشغالی عنوان شد.

 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز (سه‌شنبه) گفت که که او در نامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواسته است با برگزاری انتخابات قانون‌گذاری فلسطین و ریاستی در شهر قدس موافقت کند.

وی افزود: «ما نامه‌ای رسمی به رژیم اسرائیل فرستادیم و به همه دوستان و در رأس آنها اتحادیه اروپا پیام دادیم که با اسرائیل درباره این موضوع حرف بزنند. هنوز جوابی از سمت اسرائیل نیامده است».

محمود عباس شهریور ماه گذشته در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین دور مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد که پس از بازگشت به رام الله  یک تاریخ برای انتخابات عمومی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس اعلام می‌کند.

در آخرین انتخابات فلسطین که مربوط به سال ۲۰۰۶ می‌شود، حماس توانست با کسب ۷۶ کرسی از مجموع ۱۳۲ کرسی پارلمانی پیروز شود.

در واکنش به این پیروزی، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا از پذیرفتن نتایج انتخابات سر باز زدند و اعلام کردند که با جنبش حماس همکاری نخواهند کرد و به بهانه تروریستی بودن این جنبش تحریم‌هایی علیه آن اعمال کردند. جنبش فتح نیز نه تنها از پذیرفتن نتایج انتخابات سرباز زد و اجازه نداد حماس، حکومت خود را با وجود برگزاری انتخابات دموکراتیک و سالم تشکیل دهد، بلکه به عناصر امنیتی و کارمندهای خود نیز دستور داد تسلیم دولت جدید نشوند.