تجمع اعتراضی حامیان استقلال «کاتالونیا» در آستانه «ال‌کلاسیکو»

در حالی که ورزشگاه «نیوکمپ» در منطقه کاتالونیا امشب چهارشنبه میزبان مسابقه فوتبال بین دو تیم رئال ماردید و بارسلونا است، رسانه‌ها از حضور سنگین نیروهای امنیتی از یک سو و تظاهرات حامیان استقلال کاتالونیا از سوی دیگر خبر داده‌اند.

اخبار بین الملل- به رغم تداوم سرکوب رهبران جدایی‌طلب منطقه کاتالونیا توسط دولت مرکزی اسپانیا، حامیان استقلال این منطقه امروز چهارشنبه از فرصت ال‌کلاسیکو برای برگزاری تظاهرات استفاده کرده‌اند.

مسابقه فوتبال رئال ماردید و بارسلونا در چارچوب لیگ فوتبال اسپانیا (لالیگا) قرار است چهارشنبه (امشب) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران برگزار شود؛ مسابقه‌ای که با حضور پرشمار نیروهای امنیتی و اتخاذ تدابیر ویژه همراه شده است.

شبکه «راپتلی»  (RUPTLY) یک برنامه زنده در خصوص تظاهرات حامیان استقلال کاتالونیا پخش کرده و دوربین خود را در مقابل ورشگاه نیوکمپ، ورزشگاه خانگی بارسلونا مستقر کرده است.

در برنامه زنده این رسانه، حضور پرشمار نیروهای امنیت و خودروهای آنها مقابل این ورزشگاه و خیابان‎‌های اطراف قابل رویت است.

تدابیر ویژه در بارسلونا در حالی انجام شده که پیش از این و به دلیل اعتراضات در منطقه کاتالونیا، مسابقه ال‌کلاسیکو یک بار به تعویق افتاده بود.

مخالفت با جدایی کاتالونیا، اواخر مهرماه با صدور حکم دادگاه عالی اسپانیا وارد یک مرحله جدید شد و این دادگاه ۱۲ نفر از سران استقلال‌طلبان کاتالونیا را به جرم تلاش برای جدا کردن این منطقه در سال ۲۰۱۷ میلادی را به حبس و تبعید محکوم کرد؛ حکمی که سبب شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات شد.