در بازی امشب بارسا- رئال چه رکورهایی شکسته می شود؟+ عکس

رئال مادرید و بارسلونا از سال ۱۹۲۹ تاکنون، ۱۷۸ بار در لالیگا به مصاف هم رفتند که حاصل تقابل‌های ۲ تیم، ۷۲ پیروزی برای هر کدام از آن‌ها بوده و ۳۴ بازی هم مساوی شده است.

اخبار ورزشی- پیروزی در بازی امشب دستاورد بزرگی برای بارسلونا به شمار می‌رود، زیرا شاگردان ارنستو والورده با کسب ۳ امتیاز این دیدار خانگی می‌توانند به تنهایی صدرنشین شوند و اختلافشان با رئال مادرید را به ۳ امتیاز برسانند. از طرف دیگر تعداد پیروزی‌های بارسلونا در الکلاسیکو‌های لالیگا به ۷۳ خواهد رسید و آن‌ها برای نخستین بار در تاریخ  لالیگا از حریف دیرینه خود پیشی خواهند گرفت.

در بازی قبلی ۲ تیم، بارسلونا با نتیجه ۰-۱ رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو شکست داد تا برای نخستین بار از سال ۱۹۳۱، تعداد پیروزی‌های آبی اناری پوشان در تاریخ الکلاسیکو از رئال مادرید بیشتر شد.  

رئال مادرید _ بارسلونا؛ رکورد‌هایی که می‌تواند بشکند

۴۰۰_ بارسلونا تنها یک گل تا رسیدن به آمار ۴۰۰ گل زده در تاریخ الکلاسیکو فاصله دارد. این در حالی است که رئال مادرید ۴۰۳ گل در تمام تقابل‌های ۲ تیم به ثمر رسانده است.

۶- کهکشانی‌ها ۶ الکلاسیکوی قبلی را بدون پیروزی پشت سر گذاشتند و این بدترین آمار رئال مادرید از سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود. در واقع بدترین آمار مادریدی‌ها از این حیث، در سال ۲۰۱۱ رقم خورد که آن‌ها در ۷ بازی پیاپی در پیروزی برابر بارسلونا ناکام بودند.

_  لیونل مسی در ۳ بازی گذشته برابر رئال مادرید، هیچ گلی نزده و پاس گلی هم نداده است. فوق ستاره آرژانتینی هیچ وقت ۴ بازی پیاپی را بدون گلزنی یا دادن پاس گل پشت سر نگذاشته است.  

۴۳_ سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید در صورتی که در دیدار امشب ۲ تیم به میدان برود، با انجام ۴۳ بازی در الکلاسیکو رکورد حضور در این دیدار را به نام خودش ثبت خواهد کرد و از رکورد ۴۲ بازی خنتو اسطوره باشگاه رئال مادرید و ژاوی و مانولو سانچیس، بازیکنان پیشین بارسلونا عبور خواهد کرد.  

۴۲_ ژاوی و مسی با ۴۲ و ۴۱ بازی برای بارسلونا در الکلاسیکو، بیشترین حضور را در میان بازیکنان این تیم در الکلاسیکو دارند. مسی با قرار گرفتن در ترکیب تیمش برای بازی امشب به رکور ژاوی می‌رسد.

۱۰_ سوارز با ۹ گل زده در الکلاسیکو‌های قبلی، این فرصت را در اختیار دارد تا با گلزنی در بازی امشب، پس از لیونل مسی (۱۸) و سزار رودریگوئز (۱۲)، به سومین بازیکن بارسلونا تبدیل شود که در تاریخ الکلاسیکو ۱۰ گل یا بیشتر از آن به ثمر رسانده است.


۷_  پس از مسی و سوارز، از فصل ۲۰۱۱_۲۰۱۰ تاکنون آنتونیو گریژمان با ۷ گل زده برابر رئال مادرید، بیش از هر بازیکن دیگری دروازه این تیم را باز کرده است.  

۶_  سرخی روبرتو در ۸ الکلاسیکو قبلی که در لالیگا برگزار شده، ۶ پاس گل داده که لوئیس سوارز ۵ پاس او را به گل تبدیل کرده است. سوارز و روبرتو با ۵ همکاری در این زمینه، بیش از هر زوج دیگری در تاریخ الکلاسیکو‌های لالیگا توفیق داشتند.

۷_ در صورت نباختن بارسلونا در دیدار امشب، ارنستو والورده که از ۶ بازی گذشته ۴ پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده، به رکورد ۷ بازی بدون شکست پپ گواردیولا می‌رسد که از آپریل ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۲ ادامه داشت و کاتالان‌ها تحت هدایت گواردیولا موفق شدند در ۷ بازی پیاپی ۴ پیروزی به دست بیاورند و ۳ بار حریفشان را متوقف کنند.  

۴_ زین الدین زیدان در ۴ الکلاسیکو قبلی که به میزبانی نیوکمپ برگزار شده، شکست نخورده و ۲ پیروزی و ۲ تساوی حاصل کار او بوده است. در صورت ادامه همین روند در دیدار پیش روی ۲ تیم، زیدان به نخستین سرمربی رئال مادرید تبدیل خواهد شد که ۵ بازی در نیوکمپ را بدون شکست پشت سر گذاشته است.