پکن تصمیم شوم آمریکا را محکوم کرد

پکن نسبت به برنامه آمریکا مبنی برمحدودیت صادرات فناوری چین واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل - گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن محکوم کردن این تصمیم، آمریکا را به سوءاستفاده از قدرت متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: «محدود کردن صادرات فناوری باعث ایجاد اختلال در نوآوری یا توسعه چین نمی‌شود».

او در ادامه افزود: «چین تلاش آمریکا در سوءاستفاده از قدرت و اقدامات کنترلی در صادرات دیگر کشور‌ها را محکوم می‌کند».

شوانگ این اقدام را در جهت سخت شدن ارتباطات عادی و همکاری بین شغلی عنوان کرد و افزود وزارت خارجه از آمریکا خواسته که به اعتماد و همکاری روی بیاورد و نه نقطه مقابل آن.

او گفت: «دستاورد‌های بزرگ در هفت دهه گذشته توسط مردم چین به واسطه اعتماد به نفس این کشور، تلاش و سخت کوشی‌های گسترده به دست آمده، اختلال و کاشکنی‌ها هرگز برای مردم چین مشکلی را ایجاد نمی‌کند. مشکلات فقط باعث می‌شوند که ما برای قوی‌تر ساختن چین تلاش کنیم».

آمریکا چندی است وارد جنگ تجاری با پکن شده و تعرفه‌های گمرکی کالا‌های چین را افزایش داده است، چین هم در مقابل تلافی کرده و سیاست مشابهی را در پیش گرفته، هرچند که طی روز‌های اخیر خبر‌هایی مبنی بر عقب‌نشیتی ترامپ از رویکرد خود مقابل چین مخابره شده است. ضمنا، چین معتقد است که آمریکا در اغتشاشات هنگ‌کنگ نقش مخربی را ایفا می‌کند.