استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم دادگاه جنایی بین‌المللی

«صائب عریقات» دبیر کل جبهه آزادی بخش فلسطین و از مقامات تشکیلات خودگردان روز جمعه از تصمیم دادگاه جنایی بین‌المللی برای بررسی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه استقبال کرد.

اخبار بین‌الملل- «فاتو بنسودا»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی از تلاش این دادگاه برای تحقیق در مورد «جنایت‌های جنگی» رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری خبر داد.

عریقات به واکنش رژیم صهیونیستی به این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: «واکنش عصبانی به این اقدام نشان از آن دارد که اسرائیل خود را فراتر از قانون می‌داند و این به دلیل عادی سازی اقدامات این رژیم اشغالگر دائمی در الحاق و شهرکسازی استعماری است که  با قوانین بین‌المللی سازگاری ندارد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اولین کسی بود که به این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی واکنش نشان داد و گفت: «دیوان کیفری بین‌المللی حق این را ندارد که در مناطق فلسطینی تحقیق کند». نتانیاهو مدعی شده است که این تحقیق به ابراز سیاسی ضد تل‌آویو تبدیل خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این روز را به دلیل تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی، «روز سیاهی» در تاریخ «حقیقت و عدالت» خواند و گفت که این دیوان حقوقی به نهادی ضد اسرائیلی تبدیل شده است.