حمله پهپادهای اماراتی به شرق پایتخت لیبی

دولت وفاق ملی لیبی امروز شنبه از کشته شدن سه نفر در حمله پهپادهای اماراتی به شهر «مسلاته» واقع در ۱۳۰ کیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی خبر داد.

اخبار بین الملل- مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی در بیانیه خود اعلام کرد که پهپادهای اماراتی در حمایت از نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» به شهر مسلاته حمله کرده و محله‌های مسکونی شهر زلیتن را هدف قرار دادند.

در بیانیه مرکز مذکور بدون اشاره به تعداد کشته‌های نظامی و غیرنظامی، آمده است که شهر مسلاته واقع در ۱۳۰ کیلومتری شرق طرابلس تا کنون بیش از ۱۰ بار هدف حمله پهپادهای اماراتی قرار گرفته است.

بنابر این گزارش، نیروهای حفتر محله‌های مسکونی واقع در مرکز شهر را هدف شلیک هشت موشک «گراد» قرار دادند.

مرکز اطلاع‌رسانی «برکان الغضب» در بیانیه دیگری اعلام کرد که پهپادهای اماراتی در دو نوبت محله‌های مسکونی شهر زلیتن واقع در ۱۵۰ کیلومتری شرق طرابلس را بمباران کردند.

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر که از حدود نُه ماه قبل حملات به طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند، در چند روز گذشته به حملات خود شدت بخشیده‌اند و از سوی دیگر دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» که از قبل با ترکیه توافقنامه‌های امنیتی امضا کرده بود، از ترکیه و قطر برای حمایت از نیروهای خود جهت مقابله با نیروهای حفتر درخواست کرده است.