سیاست خصمانه دیپلماسی آمریکا در تحریم نورداستریم

اخبار بین‌الملل- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایالات متحده با اعمال تحریم هایی برای ساخت خط لوله نورداستریم ، نشان داد که هدف دیپلماسی این کشور ترساندن حریف است.

به گزارش افکار نیوز، لاوروف اظهار داشت: "ایالات متحده بار دیگر نشان داده است که دیپلماسی این کشور در درجه اول به مرعوب با روشهای مختلف - تحریم ، اولتیماتومها و تهدیدها فرو می رود."

وی گفت: "وقتی نزدیکترین متحدین به دلیل حل مشکلات اقتصادی ، وظایف مربوط به امنیت انرژی مجازات می شوند ، فکر می کنم هیچ کشوری در جهان هرگز نباید تردید داشته باشد که اگر ایالات متحده قول چیزی را به آنها بدهد ، به هیچ عنوان به آن عمل نمیکند." .

تعادل منافع مسکو و واشنگتن

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: مسکو و واشنگتن همکاری های سازنده ای را در زمینه های مختلف ، یعنی در حوزه ضد تروریسم به دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد: ما اظهار داشتیم که همکاری های عادی در زمینه های مختلف بهبود یافته است ، گرچه تعداد کمی از آنها وجود دارد. "ما دو دوره مشاوره در زمینه مبارزه با تروریسم برگزار کرده ایم ، که مدتها قبل آغاز شد اما توسط دولت [رئیس جمهور پیشین آمریکا] باراک اوباما به حالت تعلیق درآمد."

نورد استریم

این دیپلمات ارشد روسی فاش کرد: "ارتباطات فرستادگان ویژه در مورد افغانستان در قالب سه جانبه ای شامل چین و گاها پاکستان وجود داشته است و ما بین ماموریت های نظامی و دیپلماتیک با سوریه ارتباط برقرار کرده ایم."

تماس روسیه و آمریکا در مورد تحولات شبه جزیره کره

دیپلمات ارشد روسیه اظهار داشت: اوضاع در شبه جزیره کره می تواند دوباره به یک بحران در منطقه تبدیل شود.

سرگئی لاوروف ادامه داد: "روسیه و  آمریکا کانال توسعه ارتباطات در شبه جزیره کره داریم. من نمی توانم بگویم که ما در تمام این مسیرها به طور مساوی حرکت می کنیم ، اما وجود این کانال ها به درک بهتر اهداف یکدیگر کمک می کند و ایجاد می کند. این امکان برای آمریکایی ها نیز وجود دارد تا دیدگاه ما را بشنوند ، از جمله مسئله شبه جزیره کره ، که اکنون می تواند بعد بحران جدید را بدست آورد. "

بیشتر بخوانید

 ترامپ «نورد استریم» را تحریم کرد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی ، در جلسه خود در تاریخ 30 ژوئن ، موافقت خود را برای شروع مجدد مذاکرات سطح کار در زمینه تسخیر زدائی انجام دادند ، که پس از نشست ناکام دو رهبر در هانوی در فوریه سال 2019 به حالت تعلیق در آمد.

در راستای آن توافق ، نمایندگان ایالات متحده و کره شمالی در تاریخ 5 اکتبر در استکهلم برای گفتگو در مورد چشم انداز برای عادی سازی روابط دو جانبه دیدار کردند ، اما در برقراری گفتگو موفق نشدند.

کیم میونگ گیل ، رهبری هیئت کره شمالی ، گفت که مذاکرات ناکام بوده و از عدم آمادگی ایالات متحده برای مذاکرات ابراز ناامیدی کرده است. با این حال ، وزارت امور خارجه ایالات متحده این مشاوره ها را سازنده توصیف کرد.

حلما ناصری