خطر ریاکاری واشنگتن در واکنش به آشفتگی های هند

اخبار بین‌الملل- کمیته "آزادی مذهبی بین المللی" در ا یالات متحده ، بر سر قوانین جدید تابعیت ، آشفتگی هند را آشکار کرده است و ریاکاری واشنگتن را در معرض خطر قرار داده است و تهدید می کند که از تلاش های ایالات متحده برای تزکیه دهلی نو به عنوان متحد جلوگیری کند.

به گزارش افکار نیوز، کمیسیون آزادی مذهبی بین المللی ایالات متحده "خشونت مذهبی" را در سراسر هند محکوم کرد و از دولت در دهلی نو خواست که "استفاده از زور را برای کسانی که حق ابراز نگرانی دارند متوقف کند".

حداقل 22 نفر در دو هفته گذشته در نتیجه اعتراض به قوانین مصوب اوایل این ماه مبنی بر قانون اصلاح شهروندی هند و ثبت ملی شهروندان ، که بسیاری از رسانه های غربی آن را تبعیض آمیز بر علیه مسلمانان توصیف کرده اند ، جان باختند.

دولت نخست وزیر نارندرا مودی تأکید کرد که این قوانین به هیچ وجه علیه مسلمانان هند هدایت نمی شوند. قانون اصلاح شهروندی هند در نظر دارد تا اقلیت های تحت تعقیب در افغانستان ، پاکستان و بنگلادش - که اکثریت آنها مسلمان هستند - را به دست آورد و تابعیت هند را دریافت کند ، در حالی که ثبت ملی شهروندان قصد دارد مهاجران ساکن هند را به طور غیرقانونی جمع کند و نباید بر حقوق مسلمانان با تابعیت هند تأثیر بگذارد.

فلش‌های کشنده آمریکا با آزادی مذهبی 

آشکار است که ایالات متحده آزادی مذهبی را "فلش های کشنده" می داند که در مورد سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

هند

کمیسیون آزادی مذهبی بین المللی در آمریکا، نسبت به آزار و اذیت مسیحیان در کوزوو ، استان صربستان که توسط ناتو در سال 1999 اشغال شده است ، جایی که آلبانیان قومی از آن زمان بیش از 150 کلیسای صربستان را تخریب یا ویران کرده اند ، کاملاً ساکت است.

این باعث می شود که اعتراضات آنها به توقف خشونت مذهبی در هند شک برانگیز باشد. واشنگتن سالها است که در دهلی نو به سر می برد ، تا جایی که تغییر نام فرماندهی نظامی "هند و اقیانوس آرام" در سال 2018 را انجام داد ، تا تلاش کند حمایت هند را از رویارویی با چین تضمین کند.