دولت جدید لبنان باید هر چه سریعتر تشکیل شود

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت: از حسان دیاب مامور به تشکیل کابینه لبنان انتظار می رود با تمامی جریان های سیاسی رایزنی داشته باشد و از هیچ کوششی در این مسیر فروگذار نکند.

اخبار بین‌الملل- بری در پاسخ به سوالی درباره تشکیل دولت تکنوکرات گفت: مشکلی در این موضوع نیست اما مشکل این موضوع که دولتی از وزرای تکنوکرات و سیاسی تشکیل شود، چیست؟ در تمام دنیا نمونه این دولت تشکیل می‌شود.

رئیس پارلمان لبنان بر هر گونه حمایتی از حسان دیاب برای موفقیت در مأموریتش تأکید کرد و گفت: تسهیلات زیادی را تاکنون به وی ارائه داده‌ایم و آماده تسهیلات بیشتر هستیم زیرا دولت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل شود تا با بحران اقتصادی و مالی و پیامدهای آن مقابله کند.

نبیه بری ادامه داد: جنبش‌های «امل» و «حزب‌الله» پیش‌تر نیز انعطاف‌ زیادی در قبال «سعد الحریری» انجام دادند تا وی تشکیل دولت را بر عهده بگیرد و به الحریری پیشنهاد دادند دولتی متشکل از ۲۴ وزیر شامل ۱۸ وزیر تکنوکرات و شش شخصیت سیاسی تشکیل شود و تا لحظات آخر سعی در قانع کردن او داشتند اما الحریری اصرار بر رد پیشنهادها داشت به ویژه پس از آنکه دریافت حزب «القوات اللبنانیه» از وی حمایت نمی‌کند.

وی از تظاهرات حامیان سعد الحریری در خیابانها در اعتراض به عدم نخست‌وزیری مجدد وی ابراز تعجب کرد و گفت: برای قانع کردن الحریری تلاش زیادی کرده و حتی وقتی موضع القوات اللبنانیه را دیده به الحریری نصیحت کرده که ادامه دهد و کاری بیشتر از این از دستش برنمی‌آمده است.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در پایان صحبت‌های خود گفت که احتمالا سعد الحریری اکنون احساس پشیمانی می‌کند.