تشییع پیکر شهدای حشد الشعبی در بغداد؛ تحصن مقابل سفارت آمریکا

هزاران عراقی صبح امروز پیکرهای شهدای حشد الشعبی را تشییع کردند و در منطقه منتهی به محل سفارت آمریکا، اقدام به برپایی چادر کردند.

اخبار بین‌الملل- به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین» آنها ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز  برابر سفارت آمریکا خواهان بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

خیل عظیم جمعیت حاضر در مراسم تشییع پیکر شهدا در حالی که پرچم‌های عراق و حشد الشعبی را در دست دارند از منطقه الجنادریه در حالی حرکت به سمت پل معلقی هستند که به مقر سفارت آمریکا منتهی می‌شود.

 

شرکت کنندگان دراین مراسم پلاکاردهایی را در دست دارند که در آن حمله تروریستی آمریکا را محکوم کرده و خواستار حفظ حاکمیت عراق شدند.

آنها همچنین هشدار دادند، اگر اعضای پارلمان عراق خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان را تصویب نکنند، ملت دیگر اجازه ورودشان به پارلمان را نمی‌دهد.

حضور رهبران الحشد الشعبی و مقامات سیاسی در جمع تظاهرات‌کنندگان

در این مراسم، شماری از مقامات سیاسی و رهبران الحشد الشعبی نظیر «هادی العامری» رئیس سازمان بدر، «قیس الخزعلی» رهبر عصائب اهل الحق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «حسن سالم» نماینده پارلمانی عراق نیز حضور داشتند که تصاویر آن در ادامه می آید: