۱۶۷ کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکا

۱۵۶ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف این کشور رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۴۹ نفر کشته و ۱۱۸ نفر زخمی شده‌اند.

اخبار بین المل - در یکی از تیراندازی ‌های گزارش شده در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا دو نفر زخمی شدند. تیراندازی در شهر «یونیون تاون» در ایالت پنسیلوانیا نیز دو کشته برجای گذاشت. در تیراندازی در جنگل‌های «کالتون» در ایالت «کارولینای شمالی» یک پدر و دختر کشته شدند. دو نفر در تیراندازی در شهر «پوینت» در ایالت کارولینای شمالی جان باختند.

در تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در شهر «نشویل» در ایالت «تنسی» دو نفر زخمی شدند. سه نفر در تیراندازی در شهر «راک هیل» در ایالت «کارولینای جنوبی» زخمی شدند. تیراندازی در یک مهمانی خانوادگی در شهر «اورلاندو» در ایالت «فلوریدا» دو کشته برجای گذاشت. تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در «لوبوک» در ایات تگزاس نیز دو کشته برجای گذاشت. چهار نفر در تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در «کلولند» در ایالت «اوهایو» زخمی شدند. در حادثه مشابهی در شهر «هانتینگتون» در ایالت «ویرجینیای غربی» هفت نفر زخمی شدند.

بر اثر تیراندازی در «فیلادلفیا» در ایالت «پنسیلوانیا» دو نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد. سه نفر در یک مهمانی خانوادگی در شهر «وین» در ویرجینیا زخمی شدند. تیراندازی در شهر «سینسیناتی» در ایالت «اوهایو» نیز سه زخمی در پی داشت. تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در شهر «آستین» در ایالت تگزاس دو نفر زخمی شدند. سه نفر در تیراندازی در «سنت لوئیس» در ایالت «میسوری» کشته شدند و یک نفر زخمی شد.

۳۰ مورد از تیراندازی‌های این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت سه شنبه تا چهارشنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، ۱۵۰ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۴۲ نفر کشته و ۱۰۲ نفر زخمی شده اند. ۲۹ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۳۰۶ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۹۱ نفر کشته و ۲۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت چهارشنبه تا پنجشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز جمعه منتشر می‌شود.