توانایی ما در زدن شهرهای اسرائیلی نتیجه تلاش قاسم سلیمانی است

گروه‌های مختلف فلسطینی امروز (شنبه) مراسمی به مناسبت شهادت « قاسم سلیمانی » فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در شهر غزه برگزار و اعلام کردند، سردار سلیمانی مسؤول مستقیم حمایت از جنبش های مقاومت بوده است.

جهاد اسلامی

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، «احمد المدلل» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی گفت، قاسم سلیمانی مسؤول مستقیم در حمایت نامحدود از مقاومت فلسطین و ناظر بر کمک‌های نظامی و لجستیک به گروه‌های فلسطینی بود.

وی گفت، قدرت مقاومت در هدف قرار دادن تمام شهرهای اسرائیلی، نتیجه حمایت متوالی و بیش از بیست ساله سلیمانی در ارتباط و هماهنگی با فرماندهان فلسطینی است.

المدلل ادامه داد، جنبش‌های مقاومت به خون شهدا وفادار خواهند بود و ترور سلیمانی بر اراده و عزم آنها خواهد افزود.

حماس

«اسماعیل رضوان» از اعضای ارشد جنبش حماس اعلام کرد، ترور قاسم سلیمانی بر وحدت ملت‌های مخالف با آمریکا افزود.

وی ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد و آن را زیانی بزرگ برای فلسطین و مقاومت دانست.

رضوان تأکید کرد، واشنگتن با ترور سلیمانی مرتکب اشتباه محاسباتی شده و جنبش‎های مقاومت به راه شهدا ادامه می‌دهند.

«محمود الزهار» از اعضای دفتر سیاسی حماس هم در گفت‌گو با وبگاه «العهد» لبنان گفت، آنچه سلیمانی به فلسطین تقدیم کرده بالاتر از حد تصور انسان است؛ او واقعا از محبان قدس، مسجدالاقصی، فلسطین و مقاومت بود و همین بس که دارنده لقب فرماندهی سپاه قدس است.

تیپ‌های «الناصر صلاح الدین»

«ابومجاهد» سخنگوی تیپ‌های «الناصر صلاح الدین» تأکید کرد، قاسم سلیمانی نقش بزرگی در حمایت از جنبش‌های مقاومتی در تمامی جبهه‌ها داشته است.

الجبهة الشعبیة

«ماهر زاهر» عضو «الجبهه الشعبیه» اعلام کرد، ترور سلیمانی شکستی بزرگ برای محور شرارت به ریاست آمریکا با هدف نابودی روحیه مقاومت است زیرا این اقدام تنها بر عزم و اراده و مبارزه مقاومت خواهد افزود.

زاهر گفت، محور مقاومت مصر به پاسخ سخت به این ترور است.

جبهه دموکراتیک

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک در واکنش به این موضوع از قوای مقاومت در منطقه خواست برای مقابله با پروژه آمریکایی متحد شوند و مسیر را برای آزادی فلسطین باز کنند.

مجاهدین

جنبش «مجاهدین» این ضایعه را به ملت و سران ایران تسلیت گفت و افزود، هدف از این ترور، ضربه زدن به ریشه مقاومت است اما مسیر مقاومت و جهاد تا آزادی فلسطین ادامه دارد.

المقاومة الشعبیة

«خالط الزبط» سخنگوی مقاومت مردمی هم اعلام کرد: با ترور سلیمانی از توانایی مقاومت کم نخواهد شد و ما برای مقابله با محور شر در تماس و هماهنگی با ایران هستیم.