نگرانی تل آویو درخصوص هرگونه اقدام حماس و جهاد اسلامی

رژیم صهیونیستی به واسطه مصر پیامی به رهبران حماس و جهاد اسلامی فرستاده و در خصوص هرگونه اقدامی برای پاسخ به شهادت سردار قاسم سلیمانی هشدار داده است.

اخبار بین الملل- وبگاه عبری‌زبان والا با اعلام این خبر نوشته است که رژیم صهیونیستی پس از این ترور در اقدام فوری این پیام‌ها را ارسال کرده و همچنین قرار است فردا (یکشنبه) نیز کابینه امنیتی این رژیم برای بررسی  و بحث در خصوص تحولات پس از ترور شهید سردار سلیمانی تشکیل جلسه دهد.

روز گذشته نیز «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جلسه‌ای اضطراری را به همراه جمعی از مسئولان ارشد امنیتی شامل «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی موساد و «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم تشکیل داده بود اما نتانیاهو در آن جلسه حضور نداشت.

همزمان گروه‌های مختلف فلسطینی صبح امروز (شنبه) مراسمی در گرامیداشت شهادت «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برگزار کردند.

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس روز گذشته در بیانیه‌ای تأکید کرد که خون شهید سردار قاسم سلیمانی نفرینی برای قاتلان ایشان خواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای با بیان اینکه «امت [اسلام] پرچم خود را در مقابل این تجاوز بالا می‌گیرد» اعلام کرد که «در راه آزادسازی [قدس] هیچ شکست و عقب‌نشینی وجود ندارد... با هم در این مسیر با این تجاوز مقابله خواهیم کرد». 

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.