هشدار نیرو‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی

جنبش مقاوت اسلامی حماس و جهاد اسلامی هشدار دادند اگر رژیم صهیونیستی تعهدات خود در توافق آتش‌بس را فوراً اجرا نکند، ابزار‌های لازم در اختیار دارند تا این رژیم را مجبور به پایبندی تعهداتش کند.

رهبران حماس و جهاد اسلامی این بیانیه را روز یکشنبه درباره توافق آتش‌بس ۶ روز پیش منتشر کردند.

وب‌سایت صهیونیستی دبکافایل بدون اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای دست‌یابی به آتش‌بس پس از حمله موشکی گسترده نیرو‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی مدعی شد این توافق آتش‌بس توافقی بین مصر و رهبران فلسطینی بوده و بدون مشورت اسرائیل اعلام شده است.

رژیم صهیونیستی  بامداد شنبه گذشته بار دیگر نوار غزه را هدف حملات خود قرار داد. این حملات که به بهانه ارسال بادبادک‌های آتش زا و فعالیت نیرو‌های مقاومت آغاز شد، پاسخ محکم و قاطع موشکی حماس و جهاد اسلامی را به دنبال داشت و تبادل آتش میان نظامیان صهیونیست و نیرو‌های مقاومت تا روز یکشنبه ادامه یافت.  

در طول این تبادل آتش، نیرو‌های مقاومت نزدیک به ۷۰۰ موشک را به سوی مواضع رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.   طبق گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، سامانه گنبد آهنین در عملکردی ضعیف فقط ۲۴۰ موشک از مجموع ۶۹۰ موشک شلیک‌شده را هدف قرار داده بود. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی اعلام کرد در این حملات ۴ صهیونیست کشته و بیش از ۲۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز بار‌ها مناطق مسکونی و مواضع گروه‌های مقاومت  در نوار غزه را بمباران کردند که بر اثر آن ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.