سی‌ان‌ان: ادعای ترامپ درباره وجود تهدید از سوی ایران مورد تردید قرار گرفته است

یک رسانه آمریکایی امروز یکشنبه گزارش داده در حالی که مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان از ترور سردار « قاسم سلیمانی »، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند ادله کافی برای توجیه این حمله موجود نیست.

اخبار بین‌الملل- ترامپ و مقام‌های دولت او قبل از حمله به خودروی حامل سردار سلیمانی و چند نفر از اعضای سازمان حشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد مدعی شده بودند دیپلمات‌ها و اماکن متعلق به آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته‌اند، اما «سی‌ان‌ان» امروز نوشته عدم ارائه ادله به نماینده‌های کنگره و عموم، باعث ایجاد شبهاتی درباره ضرورت ترور فرمانده ایرانی شده است.

این رسانه نوشته در روزهای اخیر، ادعاهای مقام‌های دولت ترامپ مبنی بر احتمال حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه مورد تردید قرار گرفته و سوالاتی در این باره مطرح شده‌اند که آیا دولت کاملاً تبعات چنین حمله‌ای را در نظر گرفته است یا خیر و اینکه آیا ترامپ، مبنای حقوقی مناسبی برای استفاده از اختیاراتش جهت استفاده از نیروی نظامی ارائه کرده یا خیر.

یک منبع به سی‌ان‌ان گفته در جلسه‌ای که یکشنبه در «مارئه‌لاگو» برگزار شد، اعضای تیم امنیت ملی آمریکا گزینه‌های موجود درباره ایران را در اختیار ترامپ قرار دادند، اما برخی از مقام‌های آمریکایی از اینکه ترامپ گزینه حمله به سردار سلیمانی را انتخاب کرد متحیر شدند.

از جمله افرادی که در آن جلسه با ترامپ حضور داشتند، « مایک پامپئو »، وزیر خارجه آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بودند.

سی‌ان‌ان نوشته از زمان انجام حمله، آمریکا توضیحاتی درباره تهدیدهای مشخصی که سردار سلیمانی ایجاد کرده ارائه نکرده و به وضوح در تشریح زیربناهای حقوقی این اقدام ناکام مانده است. آنچه مسئله را مبهم‌تر می‌کند، موضع‌گیری‌های ناهماهنگ از سوی مقام‌های آمریکایی است.