نماینده پارلمان عراق: آمریکا بدون معطلی نظامیانش را خارج کند

 «حنین القدو» نماینده پارلمان عراق از فراکسیون الفتح ضمن توصیه به مقامات آمریکا برای خارج کردن نظامیان خود از عراق بدون هیچ مشکلی، هشدار داد که در غیر این صورت برای دفاع از سرزمین و حاکمیت عراق به شیوه دیگر رفتار خواهیم کرد.

اخبار بین الملل - القدو در مصاحبه با شبکه «السومریه نیوز» گفت: «رهبران آمریکا بایستی سر عقل آمده و بدون معطلی و هیچ گونه مشکلی در جهت اجرای مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور اقدام کنند.»

او هشدار داد که اگر عراق مجبور شود برای دفاع از سرزمین و حاکمیت خود دست به شیوه‌های دیگری خواهد زد.

القدو تصریح کرد که عراق برای حفظ روابط عادی و متوازن با آمریکا بر اساس عرف دیپلماتیک بین‌المللی و به دور از هرگونه دخالت در امور داخلی، تلاش می‌کند.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت که عراق علاقه‌مند به برقراری روابط خوب اقتصادی، فرهنگی و تجاری با آمریکا و دیگر کشورهای جهان است بی‌آنکه دیکته کردن، دخالت یا نقض حاکمیت عراق در کار باشد.

او همچنین گفت که هر گونه تلاشی برای ضربه زدن به حاکمیت عراق، مردود و غیرقابل قبول است و سکوت در برابر آن به هیچ عنوان جایز نیست.

بامداد جمعه گذشته، پهپادهای آمریکایی با پشتیبانی بالگردهای این کشور با نقض قوانین عراق و قوانین بین‌المللی سردار قاسم سلیمانی را که میهمان رسمی عراق بود به همراه ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی ترور کردند و به شهادت رساندند.

به دنبال این جنایت آمریکا، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.