روسیه جایگاه دومین کشور قدرتمند جهان را حفظ کرده است

مجله آمریکایی «US News & World Report,» در گزارشی نوشته است: براساس نتایج بدست آمده در پایان سال 2019 ، روسیه همچنان مقام دوم را در رده بندی قدرتمندترین کشورهای جهان حفظ کرده است. بر اساس این اطلاعات، همانند سال گذشته ، ایالات متحده در صدر این فهرست قرار داشته و چین مقام سوم را بدست آورده است.

فهرست قدرتمندترین کشورهای جهان بخشی از جامع ترین رتبه بندی سالانه این نشریه آمریکایی از «بهترین کشورهای جهان» است. این بار 73 کشور جزء بهترین‌ها انتخاب شدند. کشور سوئیس مقام اول را به دست آورد، دقیقا مانند نتیجه پایان سال 2018 ، کانادا به مقام دوم رسید و ژاپن در رده سوم قرار گرفت که در مقایسه با رتبه بندی قبلی به یک پله پایین‌تر سقوط کرده است.

آلمان و استرالیا نیز جزو پنج کشور برتر جهان هستند. در انتهای این فهرست هم عمان، صربستان و لبنان قرار دارند. جایگاه روسیه در این رده بندی یک پله ارتقاء یافته و مقام 23 را به خود اختصاص داد و ایالات متحده نیز در رتبه هفتم جای گرفت.

این فهرست همچنین شامل این رده بندی است: استونی (مقام 55) ، لیتوانی (جایگاه 59) ، لتونی (مقام 62) ، قزاقستان (رتبه 66) ، اوکراین (مکان 68) و بلاروس (جایگاه 70).

تهیه کنندگان این فهرست هنگام تدوین امتیاز ، 65 ویژگی را در نظر گرفته‌اند که به نظر آنها برای ارزیابی موفقیت کشورها در زمینه‌های مختلف ضروری است. این خصوصیات در نه گروه اصلی قرار دارند که یکی از آنها قدرت نظامی و نفوذ هر کشور در عرصه جهانی است.

علاوه بر این، توسعه صنعت گردشگری ، نوآوری، پیشرفت اجتماعی، فرهنگی، رشد اقتصادی، جذب تجار و سرمایه، سطح زندگی مردم و میراث تاریخی از جمله دیگر گروه‌های اصلی تعیین کننده موقعیت کشورهاست.