شکایت معلمان آمریکایی از شرکت هواپیمایی دلتا

گلوریا آلرد وکیل دعاوی روز جمعه گفت: چهار معلم یک مدرسه ابتدایی در کالیفرنیا از شرکت هواپیمایی دلتا شکایت کرده اند.

اخبار بین الملل- علت اصلی این شکایت، اقدام یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به این شرکت در تخلیه سوختش در منطقه ای است که منجر به زخمی شدن حداقل 60 نفر شده است.

هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی دلتا ایرلاینز قبل از فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس اقدام به تخلیه سوخت خود در آسمان کرده و باعث ایجاد مصدومیت جزئی برای دست‌کم 60 نفر از بزرگسالان و کودکانی شده که در چند مدرسه در این شهر حضور داشته‌اند.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، پرواز شماره 89 خطوط هوایی دلتا اندکی بعد از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس خلبان بعد از آنکه متوجه نقض فنی در یکی از موتورهای هواپیما شد قصد برگشت به فرودگاه را داشت. او هنگام بازگشت به این فرودگاه، اقدام به تخلیه سوخت بر فراز منطقه‌ای کرد که پنج دبستان و یک دبیرستان در آنجا قرار داشتند.

شماری از کارکنان این مدارس و دانش‌آموزان، بعد از قرار گرفتن در معرض سوخت این هواپیما به دلیل التهاب پوستی و مشکلات تنفسی تحت درمان قرار گرفتند.

معلمان این مدرسه به شدت نگران آسیب هایی هستند که این اقدام هواپیمای مسافربری می تواند بر سلامت آنها و دانش آموزان داشته باشد. دو معلم این مدرسه گفتند که به خاطر سوختگی دهان و بینی خود مجبور به مراجعه به اورژانس شده اند.

شرکت دلتا ایرلاینز هنوز حاضر به واکنش به این مساله نشده است.