استرالیا گرفتار در آتش/ فرودگاه کانبرا تعطیل شد

 آتش‌سوزی در اراضی جنگلی استرالیا که به منطقه کانبرا هم کشیده شده است مقامات استرالیایی را وارد کرد روز پنجشنبه دستور تعطیلی فرودگاه پایتخت را صادر کنند تا به این ترتیب از باندهای فرودگاه برای هواپیماهای آبپاش استفاده کنند.

اخبار بین الملل - سخنگوی فرودگاه کانبرا اعلام کرد پروازهای از مبدا و به مقصد کانبرا اواسط روز پنجشنبه لغو شدند تا هواپیماهای آبپاش بتوانند فعالیت کنند. وی افزود: ما نمی‌دانیم لغو پروازها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. اما ترمینال فرودگاه تخلیه نشده است.

افزایش دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتیگراد و وزش باد که سرعت آن ممکن است به ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد، موجب شکل گیری آتش‌سوزی‌های جدید در شرق استرالیا شد. آتش سوزی در اراضی جنگلی هر سال در این فصل سال در استرالیا رخ می‌دهد. اما امسال فصل آتش سوزی بسیار زودرس بود و به دلیل خشکسالی و همچنین گرم شدن آب و هوا شدت آن بسیار زیاد است.

از ماه سپتامبر این آتش‌سوزی بی‌سابقه در اراضی جنگلی و علفزار‌ها دستکم ۲۹ کشته برجای گذاشته است و بیش از دو هزار خانه را تخریب کرده است.

فرودگاه کانبرا در ماه‌های اخیر توسط آتش نشانان مورد استفاده قرار می گرفت اما این بار به طور کامل تعطیل شد تا باندهای آن به طور کامل توسط آتش نشانان مورد استفاده قرار گیرند.

در نیو ساوت ولز یکی از مقامات آتش نشانی منطقه اعلام کرد درجه هشدار افزایش یافته است و روشن کردن آتش در سراسر منطقه به دلیل خطر بالای آتش سوزی ممنوع است.