شیوه های نظارتی جدید در افغانستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا در چین ، دولت افغانستان راهکارهایی را برای جلوگیری از انتشار آن در این کشور اجرا می‌کند.

اخبار بین الملل- وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که برای پیشگیری از شیوع این ویروس در افغانستان شیوه‌های نظارتی را در فرودگاه‌های این کشور در دست گرفته‌است.

بدلیل شیوع ویروس کرونا در چین، در همسایگی افغانستان، تاکنون ۴۱ تن جان‌ خود را از دست داده‌ و بیش از ۱۲۰۰ تن دیگر به این ویروس آلوده شده‌اند.

نظام‌الدین جلیل، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در این باره گفت: وزارت بهداشت با در نظر داشتن مرز مشترک افغانستان با چین، سیستم انتشار و پخش پیام‌های اطلاع‌رسانی را از قبل آغاز کرده و روند نظارتی را نیز فعال کرده است. تاکنون گزارشات نشان می‌دهد که خوشبختانه کسی در افغانستان به این ویروس آلوده نشده‌است.

غلام معصوم معصومی، رییس ترافیک هوایی افغانستان گفت که در هفته یک پرواز مستقیم از افغانستان به چین صورت می‌گیرد و نیز چندین پرواز غیرمستقیم از طریق دبی، هند و پاکستان به این کشور اجرا می‌شود که ده‌ها مسافر را از چین به افغانستان و بر عکس آن انتقال می‌دهند.

منشاء ویروس کرونا شهر «ووهان» چین است؛ اما ۴۸ میلیون تن در چندین شهر چین تحت نظارت‌های بهداشتی هستند و در این شهرها حالت ویژه اعلام شده‌است.

دانشجویان افغان که در چین هستند، می‌گویند که پزشکان به آنان توصیه‌های بهداشتی داده‌اند.

از علایم این ویروس، تب، اسهال، مشکل در تنفس و همچنن سرفه می‌باشد.

ویروس کرونا، از ویروس‌های خطرناک است که یک ماه پیش در ولایت ووهان چین شیوع پیدا کرد. اکنون افزون بر چین، در مالزی، آمریکا، کره جنوبی، استرالیا، فرانسه و عربستان سعودی نیز رویدادهای مثبت این ویروس ثبت شده‌اند.