فراخوان تبدیل موعد رونمایی از «معامله قرن» به روز «خشم مردمی»

نیروهای ملی و اسلامی در استان‌های رام‌الله و البیره کرانه باختری طی فراخوانی اعلام کردند، موعد رونمایی از طرح آمریکایی برای فلسطین معروف به «معامله قرن» باید به روز خشم مردمی تبدیل شود تا ملت فلسطین یکصدا اعلام کند اجازه اجرایی شدن این طرح را نمی‌دهد.

اخبار بین الملل - بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، در بیانیه صادر شده آمده است: سروصدای رسانه‌ای ساختگی که درباره اعلام نزدیک معامله قرن شوم به راه افتاده آن هم در حالی که بخش‌های زیادی از آن طی سال‌های گذشته اجرایی شده، در چارچوب جنگ روانی مستمر با ادامه مخالفت سران و ملت فلسطین با این طرح است.

در این بیانیه تأکید شده، ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و از حقوق ملی و مشروع خود درباره بازگشت و تعیین سرنوشت، استقلال ملی، تشکیل دولتی دارای حاکمیت با مرکزیت قدس کوتاه نخواهد آمد؛ ملت فلسطین در برابر دیکته و باج خواهی به زانو در نخواهد آمد و اجازه نمی‌دهد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به جایش حرف بزند.

نیروهای ملی و اسلامی تصریح کردند، تطابق کامل مواضع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ترامپ نشان دهنده عمق روابط کثیف میان آنهاست.

در این بیانیه از مردم فلسطین خواسته شده تمام پلاکاردها و اعلامیه‌ها در محل زندگی خود را که درباره حمایت مالی و مشروط سیاسی آمریکاست، از بین ببرند و اینگونه به سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ملت فلسطین اعتراض کنند.

همچنین از مردم درخواست شده تمام محصولات آمریکایی را تحریم و با آنها مانند کالای رژیم اشغالگر رفتار کنند.

نتانیاهو یکشنبه (دیروز) عازم واشنگتن شد و گفته می‌شود ترامپ هفته جاری طرح موسوم به معامله قرن را رونمایی خواهد کرد.