فلسطینی‌ها همچون اسرائیل امتیازدهی کنند!

جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و یکی از طراحان معامله قرن در گفتگو با «ام بی سی» مصر گفت: معامله قرن یک طرح واقعی برای حل و فصل موضوع فلسطین است و ما در انتظار واکنش مثبت فلسطینی ها به معامله قرن هستیم.

اخبار بین الملل- وی که اصالتا یهودی است گفت: اگر فلسطینی ها با مذاکره موافقت کنند، سرمایه گذاری ها و فرصت های کاری و بسیاری از پروژه ها انجام خواهد شد.

کوشنر افزود: فلسطینی ها اگر می خواهند دولت داشته باشند باید به شروطی که کشورها به آن پایبند هستند، متعهد باشند و پس از آن مذاکره صورت خواهد گرفت.

اظهارات کوشنر مبتنی بر این است که طبق معامله ننگین قرن، گروههای مقاومت باید خلع سلاح شوند.

وی در ادامه گفتگوی خود مدعی شد که قدس باید آزاد باشد و هر فردی چه یهودی، مسیحی یا مسلمان باید بتواند آزادانه از آن بازدید کند. قدس شرقی پایتخت فلسطینی ها خواهد بود و اسرائیل با آن موافقت کرده است.

کوشنر گفت: امتیازدهی و چشم پوشی از بعضی مسائل یک امر ضروری برای تکمیل سازش میان اسرائیل و فلسطین است و این اقدام به زندگی بهتر میان طرفین منجر خواهد شد. وی مدعی شد که اسرائیل در این مسیر از بسیاری مسائل چشم پوشی کرد و مهمترین آن این بود که به هر مسلمانی اجازه اقامه نماز [در مسجدالاقصی] را می دهد.

داماد ترامپ ضمن درخواست از فلسطینی ها برای اینکه فرصت معامله قرن را از دست ندهند، گفت: ملت اسرائیل به دونالد ترامپ اعتماد دارند و رئیس جمهوری آمریکا اقدامات بسیاری را انجام داده است که امنیت اسرائیل را دوچندان کرده است. هم اکنون رابطه بسیاری قوی میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود مدعی شد: معامله قرن علاوه براینکه یک فرصت برای فلسطینی ها است، باعث ایجاد نزدیکی میان اعراب و اسرائیل خواهد شد، اسرائیلی که متعهد شده است به تمایل تمامی مسلمانان برای اقامه نماز در مسجدالاقصی احترام بگذارد.

کوشنر در ادامه ادعاهای خود گفت: طرح کنونی گام مهمی در ایجاد امنیت برای طرفین فلسطینی و اسرائیلی است. فلسطینی ها چیزی را رد می کنند که آن را ندیده اند یا شناخت کاملی به جزئیات آن ندارند اما با این وجود می خواهند کشور و حاکمیت داشته باشند، این آسان نیست که فلسطینی ها کشوری همچون مصر، عربستان و آمریکا داشته باشند، آنها می خواهند کشور داشته باشند اما با روش های خشونت آمیز.