رئیس پارلمان سوریه عازم اردن شد

رئیس پارلمان سوریه برای شرکت در سی‌امین نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی که امروز شنبه تحت عنوان «حمایت و پشتیبانی از برادران فلسطینی در مسئله عادلانه آنها» در امان، پایتخت اردن برگزار می‌شود، وارد این کشور شد.

اخبار بین الملل- خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد، «حموده صباغ» هنگام رسیدن به امان در جمع خبرنگاران گفت: «ما به دعوت عاطف الطراونه رئیس پارلمان اردن برای حضور در کنفرانس مقابله با معامله قرن و همه پروژه‌های نو و کهنه‌ای که خواهان پایان دادن به مسئله فلسطین است، در اینجا حاضر شدیم و امیدواریم که این کنفرانس با تصمیم‌هایی همراه باشد که به  حمایت از مسئله فلسطین و به طور کلی امت عربی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا) نمایندگانی از بیست پارلمان عربی از جمله ۱۶ رئیس پارلمان به منظور بررسی تحولات در منطقه عربی و به خصوص مسئله فلسطین و یکپارچه کردن مواضع نسبت به طرح رئیس جمهور آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن در نشست امروز اتحادیه پارلمان های عربی در امان حضور دارند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هم روز هشتم بهمن ماه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح ادعایی صلح خود برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

بر اساس طرح معامله قرن ، ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آنها شهرک‌های صهیونیست‌نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می‌شود. پناهندگان فلسطینی هم حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دائمی یابند.