ارسال کمک‌های پزشکی از روسیه به چین

یک فروند هواپیمای وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه یکشنبه شب کمک‌های بشردوستانه ویژه این کشور به صورت تجهیزات پزشکی ضروری، لوازم محافظت شخصی و دارو را به چین انتقال دارد.

اخبار بین الملل- بر اساس اطلاعات منتشره از سوی این وزارت خانه، هواپیمای «ایل-76»  روسی شب گذشته در کشور چین به زمین نشست. این هواپیما باری معادل 183 مترمکعب از کمک‌های بشردوستانه، شامل دارو، تجهیزات پزشکی خاص و لوازم محافظت شخصی را به این کشور منتقل کرد. این محموله که وزن کلی آن 23 تن است، به منظور مقابله موثرتر با گسترش بیماری جدید ناشی از ویروس کرونا، تحویل مقامات چینی شده است.

این هواپیمای وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه با مجموعه کمک‌های پزشکی  ظهر شنبه از فرودگاه ژوکوفسکی در نزدیکی مسکو به سمت چین به پرواز درآمد.

ارائه این کمک‌های انسان دوستانه به دستور "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه به چین ارائه شده است.

پیش از این ، "دنیس مانتوروف" وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه گفته بود که این کشور بیش از دو میلیون ماسک پزشکی به عنوان کمک‌های بشردوستانه به چین خواهد فرستاد.

رئیس جمهوری روسیه پیش از این در پیام تلگرامی برای همتای چینی خود، از آمادگی کشورش برای ارائه هر نوع کمک ضروری در جهت مقابله موثر با گسترش ویروس خطرناک کرونا خبر داده بود.

وزارت بهداشت چین صبح امروز، یکشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان بیماری ذات الریه ناشی از نوع جدیدی از کروناویروس در این کشور به رقم 811 نفر رسیده است و تقریبا 37.2 هزار نفر نیز به این ویورس آلوده شده‌اند.