بودجه پیشنهادی ترامپ اعلان جنگ به رویای آمریکاست

حکیم جفریس، نماینده دموکرات حوزه انتخابیه نیویورک ضمن انتقاد از طرح بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، آن را اعلان جنگ علیه رویای آمریکایی دانست.

اخبار بین الملل- جفریس در جمع خبرنگاران اعلام کرد بودجه رئیس جمهور عاری از مسئولیت و عقبگرایانه است و آن را باید اعلان جنگ علیه رویای آمریکا دانست. این نماینده دموکرات در ادامه گفت: بار دیگر رئیس جمهور به مردم آمریکا نشان داد او به دنبال ارتقای شرایط ثروتمندان است و دیگر افراد به حال خود واگذار شدند.

کاترین کلارک، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست نیز با حمایت از نظر جفرسین گفت: بودجه پیشنهادی ترامپ در تعارض با آن چیز‌هایی است که او هفته گذشته در جریان سخنرانی سالانه خود بیان کرد. او همچنین در سخنرانی سالانه خود در کنگره تصریح کرد: ما همواره از برنامه مدیکر (برنامه ملی بیمه اجتماعی آمریکا) شما حفاظت خواهیم کرد. ما همواره از امنیت اجتماعی شما حفاظت خواهیم کرد.

کلارک یادآور شد بودجه پیشنهادی ۴.۸ تریلیون دلاری پیشنهادی ترامپ سبب کاهش ۲۴ میلیون دلار از بودجه تامین اجتماعی، ۵۰۰ میلیارد دلار از بودجه برنامه مدیکر و ۹۰۰ میلیارد دلار از بودجه مدیکید ( برنامه بهداشتی آمریکا برای اقشار کم درآمد) طی یک دهه آینده خواهد شد.

بنا به گفته این نماینده دموکرات، بودجه همواره مسیر (دستیابی) به ارزش‌های این کشور است و بودجه پیشنهادی ترامپ به وضوح نشان داد که ارزش‌های این رئیس جمهور و دولت او به روشنی همسو با کسانی است که از پیش ثروت زیادی را کسب کرده اند.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی از بودجه ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد. این لایحه بودجه هزینه‌های دولت فدرال شامل وام دانشجویی، ارائه مسکن ارزان، کوپن غذا و کمک‌های دارویی را کاهش می‌دهد. در عین حال، هزینه‌های مربوط به قوای نظامی و دفاع ملی در بودجه افزایش یافته است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: لایحه بودجه ۴.۸ تریلیون دلاری ترامپ برای سال مالی آتی روز دوشنبه با مخالفت فوری دموکرات‌های کنگره مواجه شد، که گفتند این طرح ناقض وعده وی برای حفاظت از برنامه‌های خدمات درمانی و اجتماعی است.