انفجار مهیب و آتش سوزی در پالایشگاه اکسون موبیل در لوئیزیانا

انفجار روز گذشته (سه شنبه) در یک پالایشگاه نفت در آمریکا ، توده‌ای بزرگ از آتش، همانند یک گوی آتشین، را به هوا فرستاد.

اخبار بین الملل - صاحبان این پالایشگاه که متعلق به شرکت بزرگ نفتی «اِکسون موبیلِ» آمریکاست، اعلام کردند که هیچ کس در این انفجار و آتش سوزیِ پس از آن، صدمه ندیده است.

شعله‌های آتش که از این پالایشگاه در ایالت جنوبی لوئیزیانا به هوا برمی خاست، از فاصله‌ بسیار دور نیز قابل رویت بود.

شرکت اکسون موبیل روز چهارشنبه پیامی در پایگاه اینترنتی توئیتر منتشر کرد مبنی بر این که آتش سوزی یاد شده در پالایشگاه این شرکت در شهر «باتون روژ» مرکز ایالت لوئیزیانا، با کمک تیم آتش نشانان اکسون موبیل و همچنین دواطلبان، در حال حاضر، مهار شده است.

سخنگوی شرکت اکسون موبیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ تلفات یا مصدومیتی روی نداده است و تمام پرسنل این شرکت سالم هستند و هیچ یک از آن‌ها مفقود نشده است. این آتش سوزی با کمک آتش نشانان که به سرعت خود را به محل آن انفجار رساندند، در همان مکانی که در آنجا آغاز شده بود، محدود نگه داشته شد (تا به سایر نقاط این پالایشگاه سرایت نکند) و اکنون این حریق، تحت کنترل در آمده است.»

سخنگوی اکسون موبیل افزود: ما نه تنها محوطه اطراف این پالایشگاه را برای نشت گاز تحت نظارت قرار خواهیم داد، بلکه سایر مناطق در شمال شهر باتون روژ را نیز مانیتور خواهیم کرد تا هیچ خطری برای مردم این منطقه (از ناحیه نشت گاز و احتمال انفجار یا آتش سوزی) وجود نداشته باشد. در حال حاضر، تمامی بررسی‌های ما حاکی از عدم نشت گاز در محوطه پالایشگاه و در شمال شهر باتون روژ بوده است.

این پالایشگاه بزرگ در جنوب ایالت لوئیزیانا، محصولات مختلفی را با پالایش نفت خام تولید می‌کند که شامل بنزین، گازوئیل و سوخت (هواپیماهای) جت می‌شوند. علاوه بر این، پالایشگاه باتون روژ در بخش‌های دیگرِ خود، رنگ‌های مختلف و همچنین قوطی‌های پلاستیکی برای آب معدنی، شیر، نوشابه و امثال آن نیز تولید می‌کند.