ترامپ: برای مداخله در پرونده‌های جنایی حق قانونی دارم!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با نادیده گرفتن درخواست ویلیام بار، دادستان کل این کشور از او برای مداخله نکردن در پرونده‌های جنایی گفت برای این کار دارای حق قانونی است.

اخبار بین الملل- رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری بدون اعتنا به درخواست ویلیام بار از او برای اظهارنظر نکردن درباره پرونده‌های جنایی به تشریح گستره اختیارات قانونی خود پرداخت.

ترامپ صبح روز جمعه در پیامی توئیتری نوشت: رئیس جمهور هرگز از من نخواسته تا در یک پرونده جنایی کاری انجام دهم. دادستان کل ویلیام بار این بدان معنا نیست که من به عنوان رئیس‌جمهور حق قانونی برای این کار را ندارم بلکه تا به امروز نخواستم این کار را بکنم!

پیشتر دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواسته بود از اظهارنظر و توییت کردن درباره پرونده‌های جنایی دست بکشد. ویلیام بار در مصاحبه‌ای بی‌سابقه، با بیان اینکه این کار ترامپ نقش اساسی وی را به عنوان مجری ارشد قانون در کشور کمرنگ می‌کند، تاکید کرد: «من فکر می‌کنم زمان آن رسیده که توئیت کردن در مورد پرونده‌های جنایی وزارت دادگستری را متوقف کنیم.»

دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا گفت: «تا زمانی که اظهارنظر مداوم در پشت پرده نقش من را کمرنگ می‌کند من نمی‌توانم در این وزارتخانه کار کنم.»

اظهارات ویلیام بار به دنبال واکنش ترامپ به مجرم شناخته شدن "راجر استون" مشاور خود، مطرح شد. اخیرا دادگاه فدرال آمریکا «راجر استون» مشاور  ترامپ را در هر ۷ پرونده اتهامی مطرح علیه وی، مجرم شناخت.