لاوروف: ترکیه از تروریست‌ها حمایت می‌کند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان پیروزی بر گروه‌های تروریستی در ادلب را اجتناب ناپذیر دانسته و گفت ترکیه از نیرو‌های مخالف نظام سوریه پشتیبانی می‌کند.

اخبار بین الملل - این در حالی است که دولت روسیه از حمله تشدید شده سوریه علیه آخرین دژ اصلی معارضان حمایت می‌کند. لاوروف در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «تروریست‌های هیات تحریر الشام بخش عمده‌ای از منطقه امنیتی ادلب را در کنترل دارد و مشکل همین است.»

وی افزود مسکو در حال حاضر از حمله شدید دمشق به آخرین پناهگاه شورشیان (در ادلب) حمایت می‌کند و همین مسئله تنش‌ها میان مسکو و آنکارا را تشدید کرده است، زیرا ترکیه از نیرو‌های مخالف نظام سوریه پشتیبانی می‌کند.

استان ادلب سوریه در کنترل طیفی از شورشیان است که هیأت تحریر الشام بر آن‌ها تسلط دارد. این گروه تحت هدایت باقیمانده‌های القاعده است. لاوروف این منطقه را یکی از آخرین پناهگاه‌های تروریسم در کشور جنگ زده سوریه توصیف کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت تمایز میان مخالفان عادی و تروریست‌ها دشوار است، زیرا تروریست‌ها سعی دارند از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.