سفیر روسیه: مسئولان اسرائیلی با شهروندان ما بد رفتار می‌کنند

«آناتولی ویکتور اُف» سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی، روز دوشنبه، در گفت‌وگوبا روزنامه‌نگاران، ضمن انتقاد از مسئولان فرودگاه «بن گوریون» (در پانزده کیلومتری جنوب شرق تل‌ آویو)، گفت که آنها به هنگام بازرسی، با شهروندان روسیه بد برخورد می‌کنند.

اخبار بین المللسفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به بسیاری از شهروندان روسیه اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی را نمی‌دهد، گفت:‌ «نگران هستم زیرا طی بازرسی‌ها، گاهی اوقات،‌ مسئولا فرودگاه [بن گوریون] با شهروندان روسیه بد برخورد می‌کنند به عنوان مثال گاهی اوقات،‌ بی‌آنکه توضیخی ارائه کنند،‌ آنها را بازداشت می‌کنند، آن هم به مدت طولانی، کارت‌شناسایی و تلفن‌همراه شهروندان ما را بازرسی می‌کنند؛ این اقدامات گاهی در اتاق‌‌های کوچکی انجام می‌شود. آنها حتی گاهی شهروندان ما را  بدون آب و غذا نگه می‌دارند».

آناتولی ویکتور اُف در ادامه با اشاره به اینکه برخی مقامات صهیونیستی پس از اطلاع از این اقدامات،‌ اطمنیان دادند که با تلاش‌های مشترک این مشکل برطرف خواهد شد.

در سال ۲۰۱۹، مقامات صهیونیستی از ورود تقریبا شش هزار شهروند روسیه به سرزمین‌های اشغالی ممانعت به عمل آوردند. این در حالی بود که دو کشور در خصوص ورود بدون پاسپورت شهروندانشان به توافق رسیده بودند.

در همین ارتباط،‌ ، «یسرائیل کاتص» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی، ماه گذشته، اعلام کرد که علت اصلی جلوگیری از ورود شهروندان روس به سرزمین‌ها اشغالی،‌ نگرانی‌ها از این موضوع است که آنها بعدها برای کار در سرزمین‌های اشغالی بمانند.