پاسخ کوبنده حشدالشعبی به بارزانی

الحسینی گفت که  الحشد الشعبی بخشی از سیستم امنیتی رسمی عراق است و در داخل کرکوک نیز، پلیس محلی و سرویس اطلاعات حضور دارد.

اخبار بین الملل - پایگاه خبری «المسله» به نقل از این فرمانده الحشد گزارش داد که از زمان ورود گروه تروریستی داعش به کرکوک، نیروهای الحشد در اطراف این شهر حضور دارند (نه در داخل آن).

بارزانی ادعا کرده که برخی از کُردها به نیروهای الحشد کمک کردند که وارد استان کرکوک شوند و این استان را تحت کنترل نیروهای الحشد دانست.

وی با این ادعا که نمی‌توان پذیرفت همیشه نیروهای الحشد در کرکوک حضور داشته باشند، مدعی شد که برخی از کُردها، «به هم‌نژادهای [کُرد] خود خیانت کردند و عامل ورود الحشد الشعبی به کرکوک بودند».

الحسینی در ادامه و در پاسخ به این ادعا گفت که «نیروهای کافی در کرکوک حضور دارند و الحشد در مسائل داخلی [این استان] دخالت نمی‌کند».

وی خاطر نشان کرد که «از زمان تشکیل الحشد با فتوی مرجعیت دینی [عراق]، همه از اتهامهای تکراری مسعود بارزانی علیه الحشد اطلاع دارند؛ زیرا الحشد، تفکرات و رؤیای وی را برای تشکیل حکومت [کُرد] از بین برد».

این فرمانده الحشد تصریح کرد که «اتهامات بارزانی، بی‌اساس است و حق ندارد، [به الحشد] اتهام بزند... الحشد الشعبی [یک سازمان] رسمی و متعلق به کل مردم عراق است، نه فقط کرکوک».

الحسینی در پایان ابراز امیدواری کرد که بارزانی در اطلاعات خود بازبینی کند؛ زیرا چنین اتهاماتی هیچ سودی در پی ندارد.