نگرانی البرهان از ادامه تظاهرات مردمی

از زمانی که نظام عمرالبشیر در سودان سرنگون شد، مردم این کشور با برپایی تظاهرات مسالمت آمیز خواستار اصلاح ساختار قدرت هستند تا در سایه آن فشارهای اقتصادی بر آنان کاهش یابد. کمبود سوخت و گرانی نان بارها سبب شده تا مردم در شهرهای مختلف سودان تظاهرات کنند. چندی پیش پلیس به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در یکی از شهرها سودان حمله کرد که در جریان آن، تعدادی از شهروندان سودانی کشته و زخمی شدند. دولت خارطوم هم کمیته‌ای را برای بررسی این حادثه تعیین کرد.

اخبار بین الملل- رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت: شایعات و برگزاری تظاهرات اجازه کار را به ما نمی‌دهد. این دو موضوع سبب می‌شود تا در فعالیت دولت انتقالی مانع ایجاد شود.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، سرلشکر عبدالفتاح برهان در جمع رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان تصریح کرد: نبود آگاهی کافی ، ارائه اطلاعات نادرست به مردم، فضای سیاسی را برای بعضی‌ها جذاب کرده‌است به گونه‌ای که بسیاری از اشخاص ارتش را تکفیر می‌کنند.

این سخن برهان در حالی مطرح شد که یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر گفته بود این ائتلاف خواستار بازنگری در ساختار ارتش است و بر این خواسته خود همچنان اصرار دارد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان بدون اشاره به گفت وگوهایش یا نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا برای عادی سازی مناسبات با تل آویو و مخالفت مردم و سیاستمداران سودانی با این اقدام مدعی شد: نظامیان تمایلی به قدرت ندارند بلکه می‌خواهند با ساختار دولت انتقالی همکاری کنند تا رضایت ملی ایجاد شود.