شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در سوئیس

سوئیس از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

اخبار بین الملل - این در حالی است که منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا نیز از مشاهده نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است. مقامات اسپانیا نیز یک هتل را در جزیره تنریفه (یکی از جزایر قناری) پس از تأیید ابتلای چندین نفر به کرونا قرنطینه کردند.

امروز مقامات اتریش و کرواسی نیز از ثبت نخستین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» خبر دادند.

سخنگوی حوزه بهداشت در ایالت تیرول اتریش امروز سه شنبه از تأیید ابتلای نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. وی اعلام کرد، این موارد شامل دو فرد ایتالیایی است که در این ایالت زندگی می‌کنند و احتمالا در استان لومباردی ایتالیا مبتلا شده اند.

در همین حال، کرواسی نیز امروز از تأیید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. «آندره پلنکوویچ» امروز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این بیمار در کلینیکی در زاگرب (پایتخت کرواسی) که متعلق به بیماری‌های عفونی است، بستری شده است. بیمار، فردی جوان است که علائمی خفیف دارد. وضعیت او خوب است و در قرنطینه به سر می‌برد.

در پی شیوع ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» بیش از ۲۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آن‌ها چینی بوده اند. همچنین آمار مبتلایان به این ویروس حدود ۸۰ هزار نفر اعلام شده است..