کانال‌‎های محرمانه با تشکیلات خودگردان داریم

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد، کانال‌های سری میان واشنگتن، دولت تشکیلات خودگردان و سران این نهاد پیرامون طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» وجود دارد.

اخبار بین الملل- وی در گفت‌وگو با برنامه «مِن واشنگتن» شبکه «الجزیره»، فلسطینی‌ها را به «نشستن بر سر میز مذاکره» خواند و هشدار داد «فرصت آنها برای دستیابی به دولت به مرور زمان کم می‌شود».

فریدمن سپس گفت: آمریکا نمی‌تواند موفقیت این طرح را تضمین کند اما این نباید به مانعی در برابر نشست فلسطینی‌ها بر سر میز مذاکرات تبدیل شود.

تشکیلات خودگردان و رئیس آن «محمود عباس» اعلام کرده با معامله قرن مخالف است. همچنین از زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمت شناخته، شورای مرکزی و شورای ملی فلسطین چندین نشست برگزار کرده‌اند  سران تشکیلات خودگردان در این نشست‌ها به بازنگری در روابط با «اسرائیل» اشاره داشتند اما هیچ کدام از این تصمیم‌ها اجرایی نشده است.

اخیرا،  ۵۰ مقام سابق اتحادیه اروپا طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای ایجاد صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را مصداق آپارتاید دانستند