رفتار خشونت آمیز پلیس یونان با مهاجران

نیرو‌های پلیس یونان امروز در مرز‌های این کشور با مهاجرانی که به سمت آنجا هجوم برده بودند درگیر شدند و به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور و نارنجک‌های مشکی پرتاب کردند.

اخبار بین الملل - این اتفاق پس از تصمیم دولت اردوغان برای بازگشایی مرز‌ها به سوی اروپا و اجازه دادن به عبور مهاجران از این مرز‌ها صورت گرفت.

گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر این که مهاجران امروز در مرز‌های استان ادرنه ترکیه که تعداد نیرو‌های امنیتی در آن افزایش یافته بود سنگ پرتاب می‌کردند.

بنا به گفته مقامات یونان، حدود ۴۰۰۰ مهاجر به مرز‌های این کشور برای ورود به اتحادیه اروپا هجوم آورده بودند. وزیر دفاع یونان در این خصوص به خبرگزاری‌های این کشور گفت: «در طول شب نیرو‌های امنیتی مانع عبور غیرقانونی از مرز‌ها شده‌اند و چندین مهاجر را دستگیر کرده اند.»

«استلیوس پتساس» سخنگوی دولت یونان نیز در این خصوص گفت: «دولت هر کاری برای حفاظت از مرز‌ها انجام خواهد داد.» او در ادامه افزود «آن‌ها (مهاجران) وارد کشور نخواهند شد.»

این اتفاق پس از آن روی داد که رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور مرز‌های خود را به روی مهاجران برای ورود به اروپا باز کرده و این مرز‌ها باز خواهد ماند. او از کشور‌های اروپایی خواست به وعده‌های خود در خصوص مهاجران متعهد باشند.