درگیری لفظی شدید نتانیاهو و گانتس در آستانه برگزاری انتخابات

نتانیاهو و رقیب انتخاباتی او بنی گانتس در آستانه انتخابات پارلمانی روز دوشنبه، شنبه شب روی آنتن های تلویزیونی به شدت به یکدیگر حمله کردند.

اخبار بین الملل- هر دو گفتگوهایی را با شبکه ۱۲ و ۱۳ اسرائیل داشتند و در نشست هایی در جریان کمپین انتخاباتی سخنرانی کردند؛ حزب آبی سفید نشست خود را در شهر تل آویو و حزب لیکود این گردهمایی را در شهر "رمت گن" برگزار کردند.

گانتس در سخنرانی خود با اشاره به ویروس کرونا، از فعالان حزب آبی سفید خواست تا نسبت به تلاش های حزب لیکود در راستای جعل سند و گمراه کردن رای دهندگان، آگاهی کامل داشته باشند.

گانتس گفت: به شما هشدار می دهم، نتانیاهو تلاش می کند تا در روز انتخابات اخلال ایجاد کند. وی اینکار را در گذشته انجام داده است و در روز انتخابات با ابزارهای پیشرفته تری این کار را خواهد کرد.

گانتس تاکید کرد که به هیچ وجه با وجود سه پرونده فساد بر گردن نتانیاهو ، با وی ائتلاف تشکیل نمی دهد. وی همچنین گفت که قطعا نتانیاهو به دنبال انتخابات چهارم است تا بتواند همچنان در محل اقامت نخست وزیر باقی بماند (برای گریز از حضور در دادگاه های فساد مالی) و لایحه مصونیت قضایی را مصوب کند.

از سوی دیگر نتانیاهو در جریان سخرانی در رمت گن بر توانایی برای ادامه اداره امور همزمان با برگزاری محاکم قضایی خود، تاکید کرد. وی مدعی دستیابی به موفقیت هایی در زمان نخست وزیری خود شد و گفت که حتی با وجود ۱۵ بار بازجویی و محاکمه در طول سه سال توسط رسانه ها به این موفقیت ها دست یافته است.  

نتانیاهو با اشاره به گانتس گفت: آدم خوبی است و برخی می گویند بامزه است، اما او رهبر خوبی نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به مقایسه خودش با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه توسط رئیس ائتلاف آبی سفید گفت: گانتس مرا با فردی که دست به کشتار جمعی می زند، مقایسه می کند و سپس در مورد فتنه انگیزی اعلام نارضایتی می کند.

نتانیاهو در ادامه به اویگدور لیبرمن رهبر حزب اسرائیل خانه ما نیز حمله کرد و احتمال انتصاب لیبرمن به عنوان وزیر در کابینه خود در آینده را رد کرد.

طبق آخرین نظر سنجی ها در شبکه های ۱۲ و ۱۳ رژیم صهیونیستی، بلوک راست به رهبری نتانیاهو ۵۸ و بلوک چپ- میانه- اعراب به رهبری گانتس ۵۶ کرسی را در صورت برگزاری انتخابات کسب خواهند کرد.   

به گزارش تارنمای شبکه آی ۲۴ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو همچنین روز جمعه در مصاحبه با شبکه رادیویی کان به جذب اعضای حزب آبی سفید به حزب لیکود و احتمال موفقیت خود برای به دست آوردن ۶۱ کرسی اکثریت اشاره کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به «گادی یوارکان» عضو سابق ائتلاف آبی سفید اشاره کرد که رسما از این حزب میانه رو در ماه ژانویه جدا شد و در پی آن به حزب لیکود پیوست.

اما در این بین انتشار نوار صوتی ناتان اشل رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و مشاور نزدیک نتانیاهو نیز جنجال آفرین شد که در این فایل وی اظهارات نفرت انگیزی را در مورد یهودیان سفاردی مطرح می کند.