فرانسه درخواست خوشگذرانی بن سلمان را نپذیرفت

به نقل از میدل ایست مانیتور، مقامات فرانسه درخواست محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان را برای حضور در کاخ لویی چهاردهم، که چندسال پیش به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار خریداری کرده، نپذیرفتند.

اخبار بین الملل- بنا به گفته منابع ارشد سیاسی در فرانسه، بن سلمان می‌خواست مدتی را در کاخ مجلل خود در حومه پاریس بگذراند، با این حال فرانسه این درخواست را رد کرد.

بنا به گفته این منابع در بحبوحه درگیری های سیاسی امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه به دلیل شکست پروژه‌های اصلاحات او، سفر بن سلمان به این کشور می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. منابع مطلع اعلام کردند سفر ولیعهد عربستان به فرانسه بار دیگر ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و دست داشتن بن سلمان در آن را مطرح خواهد کرد و سبب شرمساری مکرون خواهد شد.

علاوه بر این، موضوع جاسوسی عربستان سعودی از بسیاری از روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر در دنیای عرب و غرب نیز از بحث‌های مطرح رسانه‌ای این روز‌هاست.

بنا به نوشته میدل ایست مانیتور، بن سلمان کاخ لویی چهاردهم را درست در زمانی خریداری کرد که شعار کاستن از وابستگی خاندان حکومتی به درآمد نفتی و کاهش هزینه‌های دولت در عربستان را دنبال می‌کرد. گفته می‌شود این کاخ گرانترین کاخ در دنیاست.

ولیعهد عربستان به ولخرجی‌های عجیب و غریب خود شهره است. در سال ۲۰۱۶ او یک قایق تفریحی را به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. یکسال بعد هم افشا شد که او یکی از تابلو‌های لئوناردو داوینچی، نقاش معروف ایتالیایی را به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرده که گرانترین اثر هنری دنیاست.