حکیم درباره «ادلب» به سفیر ترکیه چه گفت؟

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با «فاتح یلدیز»، سفیر ترکیه در بغداد ضمن اشاره به مشترکات و منافع بسیار و نیز مناسبات حسنه دو کشور، بر لزوم بهره‌برداری از این مناسبات و مشترکات و تقویت آن میان عراق و ترکیه تاکید کرد.

اخبار بین الملل- در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، طرفین درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه رایزنی کردند.

  حکیم درخصوص وضعیت داخلی عراق، مجددا بر موضع خود در تشکیل دولت موقت تاکید و عنوان کرد: وظیفه دولت موقت، آماده‌سازی بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام و تلاش برای بازگرداندن اقتدار دولت است همچنین این دولت باید از سوی شخصیتی مستقل، غیر جنجال‌برانگیز اداره شود که قادر به ترمیم اعتماد میان مردم و وضعیت سیاسی باشد.

رهبر جریان حکمت ملی درمورد اوضاع منطقه به ویژه استان ادلب سوریه از همه طرف‌ها خواست تا منطق و ابزار گفتمان را به عنوان راهکار حل و فصل چالش‌ها مدنظر قرار دهند  و درباره خطر تروریسم هوشیار باشند، چرا که تروریسم از چنین شرایطی برای بازگشت و تجدید قوا سوء استفاده می کند.

حکیم در پایان این دیدار بر لزوم جلوگیری از خونریزی و عدم در پیش گرفتن گام‌های تنش‌زا که می تواند به پیچیده‌تر شدن امور و دورسازی راهکارهای مسالمت‌آمیز منتهی شود، تاکید کرد.