حبس ابد یا اعدام در انتظار شاهزادگان سعودی

به دنبال بازداشت شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی ، «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق و «نواف بن نایف» برادر کوچک‌تر محمد بن نایف به اتهام خیانت، گمانه‌زنی‌ها از احتمال حبس ابد یا اعدام آنها حکایت دارد.

اخبار بین الملل- بامداد امروز شنبه رسانه‌های آمریکایی بعد از شنیده شدن زمزمه‌هایی از دور جدیدی از بازداشت‌ها به دستور « محمد بن سلمان » ولی‌عهد سعودی گزارش‌هایی منتشر و شایعات درباره این بازداشت‌ها را تأیید کردند.

بر اساس گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال و پایگاه خبری «بلومبرگ»، شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی و «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق به اتهام خیانت بازداشت شدند.

روزنامه نیویورک تایمز هم گزارش داد که «نواف بن نایف» برادر کوچک‌تر محمد بن نایف نیز در میان بازداشتی‌هاست.

وبگاه «میدل ایست آی» به دنبال انتشار این اخبار،  گزارشی به نقل از منابع مطلع در خصوص بازداشتی‌های اخیر در عربستان سعودی منتشر کرد و از احتمال اعدامشان خبر داده است.

این رسانه انگلیسی درباره احمد بن عبدالعزیز برادر شاه سعودی و محمد بن نایف ولی‌عهد سابق نوشت: «افراد مطلع گفتند، این دو نفر که زمانی در صف رسیدن به تخت سلطنت قرار داشتند، حالا با خطر حبس ابد یا اعدام مواجه هستند».

بنا بر گزارش‌ها، بازداشت‌ این چهره‌های سرشناس سعودی صبح جمعه (دیروز) انجام شد و طی آن محافظان کاخ پادشاهی که صورت‌بند و لباس‌های سیاه بر تن داشتند به محل اقامت این شاهزادگان رفته و پس از بازداشت آنها اقدام به گشتن محل اقامتشان کردند.

طبق گزارش‌ها، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف به «خیانت بزرگ» متهم شده و در یک اردوگاه نظامی صحرایی در بازداشت هستند. شاهزاده احمد، بزرگ‌ترین رقیب بن سلمان برای تکیه بر تخت شاهی و جانشینی سلمان بن عبدالعزیز است.

سوال مهمی که مطرح شده، این است که چرا این شاهزادگان سرشناس بازداشت شدند؟ به نظر می‌رسد خیانت، اتهامی برای ورود به مرحله‌ای جدید در عربستان سعودی است که با مرگ شاه آغاز می‌شود.