تعلیق نماز جماعت در کشور‌های درگیر کرونا

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان به دلیل نگرانی‌ها از گسترش شیوع ویرویس کرونا در با دادن فتوای جدید برگزاری نماز جمعه و جماعت در همه کشور‌هایی که در آن این ویروس شیوع پیدا کرده است را تعلیق کرد.

اخبار بین الملل- بر اساس فتوای این اتحادیه تعلیق نماز‌های جمعه و جماعت تا زمان کنترل بیماری همه گیر و عبور از مرحله گسترش و خطر بنا به ارزیابی مقامات علمی مربوطه ادامه خواهد یافت.

در فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان آمده است: «با توجه به سرعت بالای انتقال ویروس کرونا، همه جلسات و اجتماعات می‌تواند فرصت و منشا احتمالی برای انتقال ویروس، بیماری و ایجاد خطر باشند. قرآن کریم جان‌ها را از قرار گرفتن در معرض آنچه موجب هلاکت آن است منع می‌کند و برعکس به احسان و نیکوکاری که خداوند دوست دارد و برای بندگانش راضی است سفارش می‌کند.»

در این فتوا آمده است: «معنای ‌‌ "لاضرر و لاضرار فی الاسلام" که حدیث نبوی است، چنین می‌شود که در اسلام جایگاهی برای‌‎ ‎‌زیان رساندن به کسی نیست و نیز اجازه نمی‌دهد کسی در صدد آزار و زیان دیگری‌‎باشد. در شرایط کنونی و در سایه احتمال واقعی و جدی خطر‌های فوق الذکر طبق قانون برپایی نماز‌های جمعه و جماعت الزامی و مجاز نیست.»