تعیین مجازات برای عدم همکاری جهت مبارزه با کرونا در انگلیس

در انگلیس افرادی که از دادن تست کرونا یا قرنطینه خانگی جهت مبارزه با ویروس کرونا خودداری کنند ۱۰۰۰ پوند جریمه شده یا زندانی خواهند شد.

اخبار بین الملل- اختیارات اضطراری که قرار است این هفته از سوی دولت اعلام شوند به پلیس این اجازه را خواهد داد تا با افرادی که دیگران را به ویروس کرونا آلوده می‌کنند «برخورد منطقی» شود.

بر اساس مقررات مراقبت‌های بهداشتی جدیدی که در پایگاه اینترنتی دولت انگلیس منتشر شده است افرادی که مشکوک به ابتلا به این بیماری باشند به مدت ۱۴ روز در بیمارستان یا مکان مناسب دیگری نگه‌داری می شوند.

اما هر کس که تلاش کند از این اقدامات مراقبتی بگریزد ممکن است تحت بازداشت قرار گرفته و سپس به قرنطینه فرستاده شود. هرگونه عدم تبعیت از این مقررات جرم محسوب شده و ۱۰۰۰ پوند جریمه خواهد داشت و اگر فردی از پرداخت این جریمه خودداری کند ممکن است با مجازات حبس روبه‌رو شود.

طبق این مقررات جدید کسانی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشند تحت تست اجباری از طریق آزمایش خون یا نمونه‌گیری از حلق و بینی قرار می‌گیرند. چنین افرادی باید پیشینه سفرهای خود را گزارش داده و افرادی که اخیراً با آن‌ها در ارتباط بوده معرفی کند و افرادی که اطلاعات غلط ارائه کنند با اقدامات تنبیهی مواجه می‌شوند.

روز گذشته «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس گفت افراد دارای سن بالای ۷۰ سال باید در خانه‌های خود بمانند و این وضعیت ممکن است تا چهار ماه آینده ادامه پیدا کند.

او همچنین در مقاله‌ای در روزنامه «تلگراف» نوشت: «نسل ما هرگز این‌گونه محک نخورده بود. پدربزرگ‌های ما [چنین شرایطی را] در جنگ جهانی دوم، هنگامی که شهرهایمان در حملات برق‌آسای آلمان بمباران می‌شد تجربه کردند».

وزیر بهداشت انگلیس نوشت: «برخلاف حملات هر شب، جیره‌بندی و کشته شدن مردم، آن‌ها در کنار هم یک تلاش عظیم ملی را پیش بردند. امروز نسل ما با آزمون مختص به خود روبرو است که مبارزه با یک بیماری جدید و بسیار واقعی است».

آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس ۱۳۷۲ نفر عنوان شده است اما این نگرانی وجود دارد که شمار واقعی آن بیش از ۱۰ هزار نفر باشد. تا کنون شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به ۳۵ نفر رسیده است.