هادی العامری گزینه مناسبی برای نخست‌وزیری عراق است

«مختار الموسوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق به اخبار مربوط به احتمال نخست وزیری «عدنان الزرفی» واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل- الموسوی با انتشار بیانیه‌ای گفت: «اکنون و در این زمان دشوار، باید به اقتضای موقعیت، تصمیم مهمی بگیریم و گزینه مناسبی را برای جایگاه مناسب (نخست‌وزیری) برگزینیم».

پایگاه خبری «ناس» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که «این مرد، شجاعت و مواضع خود را در میادین نبرد و علیه عناصر داعش ثابت کرده است».

این نماینده عراقی تأکید کرد که فرد مورد نظر ائتلاف الفتح ، یک سیاستمدار موفق است و موقعیت کنونی ایجاب می‌کند که «وی را به عنوان نخست وزیر معرفی کنیم. در این برهه دشوار، نیازمند کسی هستیم که ما را به مکان امنی ببرد».

وی در پایان خاطر نشان کرد، تمام این ویژگی‌ها در شخص « هادی العامری » ظاهر شده و وی انسان مناسبی برای این مرحله است.

عراق تحت رهبری نوچه‌های آمریکا قرار نخواهد گرفت

«محمود الربیعی» سخنگوی فراکسیون «صادقون» نیز در واکنش به احتمال نخست وزیری الزرفی گفت: «هر کس فکر می‌کند که عراق شهدا و نیروهای مقاومت ، پس از تمامی پیروزیهای خود در برابر تروریستها و اشغالگران، تحت هدایت نوچه‌هایآمریکایی قرار خواهد گرفت، متوهم است».

الربیعی تصریح کرد، رهنمودهای مرجعیت، مطالبات معترضان و اراده افراد شجاع و مخلص، نقشه راه نجات عراق از طرحهای فرصت‌طلبان است.

برخی از منابع ادعا کرده‌اند که الزرفی مأمور تشکیل کابینه شده است، ولی برخی از منابع دیگر تأکید کردند که «با وجود ورود عدنان الزرفی به کاخ السلام، ولی مذاکرات همچنان در جریان است».