اتحادیه اروپا: در عراق می‌مانیم و تحولات آن را زیر ذره‌بین داریم

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بر تداوم حضور اعضای دفتر نمایندگی این اتحادیه در عراق علی‌رغم تنش‌های فعلی تاکید کرد.

اخبار بین الملل- در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا متعهد به ادامه حضور خود در عراق است. نمایندگی و ماموریت اتحادیه اروپا همچنان در عراق ادامه دارد و ما قصد ترک این کشور را نداریم.

در بیانیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا به تلاش‌های خود برای کمک به مردم عراق برای ایجاد بخش امنیتی مناسب بر مبنای اصول حقوق بشری ادامه می‌دهد. با این حال و با توجه به شرایط کنونی اقدامات امنیتی مناسب و لازم انجام می‌شود. امنیت کارمندان اتحادیه اروپا یک اولویت است.

در این بیانیه تاکید شد اتحادیه اروپا با همکاری دیگر کشور‌های عضو این اتحادیه که در عراق حضور دارند، روزانه در حال رصد وقایع عراق است.

در حمله چند روز پیش به پایگاه التاجی که محل حضور نظامیان آمریکایی است، سه نظامی این کشور زخمی شدند. پیشتر نیز در حمله راکتی به پایگاه التاجی دو نظامی تروریست آمریکایی کشته شدند. پس از این حمله، واشنگتن با مقصر اعلام کردن نیرو‌های مردمی عراق، اقدام به بمباران مواضع الحشد الشعبی کرد.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون گفت: ما حق طبیعی خود می‌دانیم که از نظامیانمان دفاع کنیم. ما در حال بررسی گزینه‌ها موجود و چگونگی پاسخ به حملات به پایگاه نظامیان خود در عراق هستیم.