انتقاد مجدد ترامپ از رسانه‌ها این بار بخاطر کرونا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از خبرنگار شبکه تلویزیونی ان بی سی که گفته بود ترامپ تمایل دارد در خصوص اوضاع کنونی ابراز خوش بینی کند، انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- این خبرنگار همچنین پرسیده بود پیام دونالد ترامپ برای آمریکایی‌هایی که ممکن است ترسیده باشند چیست؟

ترامپ در جواب این خبرنگار گفت: من می‌گویم که شما خبرنگار وحشتناکی هستید، فکر می‌کنم این سوال تند و زننده است.

بر اساس این گزارش، طی چند هفته ترامپ و مقامات بلندپایه دولت آمریکا شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت نشان دادند، ویروسی که ماه دسامبر از چین آغاز شد.

رئیس جمهور آمریکا که روز سوم ماه نوامبر برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند، همواره با رسانه‌ها مشکل داشته و از پوشش خبر‌های مربوط به خودش انتقاد کرده و آن‌ها را «اخبار جعلی» توصیف کرده است.

ترامپ همچنین از رسانه‌های خبری و روزنامه نگاران در توئیتر خود به شدت انتقاد کرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ همچنین اخیرا علیه چندین رسانه از جمله روزنامه نیویورک تایمز و واشنگتن پست شکایت کرد. اما این بحران‌های اخیر سبب شد ترامپ مجبور شود تقریبا هر روز در کاخ سفید با رسانه‌های خبری صحبت کند.

روز جمعه، شاون اسپایسر، مشاور مطبوعاتی کاخ سفید در این نشست حضور یافت. اسپایسر در اوایل دوره ریاست جمهوری ترامپ بار‌ها در طول سخنان خود به عنوان سخنگو با خبرنگاران درگیر شد.

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن، بار‌ها به رسانه‌های این کشور تاخته است؛ تا جایی که چندی پیش خواستار اخراج رسانه‌های مخالف خود از شبکه‌های اجتماعی شد.