افکار نیوز:مقامات دو طرف بیش از ۲ ماه قبل در امان دیدار و درباره راههای ازسرگیری مذاکرات سازش گفتگو کردند اما این مذاکرات بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا؛ " صباح الرافعی " سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت: امان از هنگام توقف مذاکرات مقدماتی که بیش از ۲ ماه پیش برگزار شد، تاکنون میزبان هیچ گونه مذاکراتی بین مذاکره کنندگان فلسطینی و اسرائیلی نبوده است. وی افزود وزارت خارجه اردن هیچ گونه دعوتی از دو طرف برای حضور در نشستهای جدید در امان به عمل نیاورده است.


" ناصر جوده " وزیر خارجه اردن نیز شب گذشته به تلویزیون اردن گفت: دیپلماسی اردن موفق شده است بن بست در روند صلح را بشکند چرا که مذاکراتی اکنون بین دو طرف در جریان است. وی به مکان این مذاکرات اشاره نکرد اما تصریح کرد این مذاکرات به صورت مستقیم بین دو طرف صورت نمی گیرد.


"جوده" خاطر نشان کرد : خواسته اردن آن است که فلسطینیان و اسرائیلی ها به صورت مستقیم مذاکره کنند تا برای همه مسائل مربوط به حل و فصل نهایی ، راهکارهایی پیدا شود و این بهترین شیوه است که می تواند تشکیل کشور مستقل و قابل زندگی و دارای حاکمیت فلسطین را به پایتختی شرق قدس تضمین کند و این موضع اردن است و تغییر نکرده است